Vihar egy pohr vzben: msok is cserlgetik a gumikat
A Pirelli technikai igazgatja megerstette, hogy a paddockban tbben is variljk a bal s a jobb oldali abroncsokat, ami bevett eljrsnak szmt. Monacban pldul a Mercedesen kvl a Ferrari is jtszott velk – s nem csak a hts tengelyen.
Adam Cooper rdekessgknt hvta fel a figyelmnket a tnyre, hogy Monacban a Mercedes a jobb oldalra sznt abroncsot tette fel a bal oldalra a hts tengelyen – mindez nem szablytalan, de egybl beindult a tallgats, hogy ez mennyiben ksznhet a privt tesztnek, melyet a Pirellivel folytattak. A Mercedes szerint semennyire, mivel mr az Ausztrl Nagydjon hasznltk ezt az eljrst.
A dolog lnyege, hogy a Q3-ba bejutott s ott mrt krt futott versenyzknek ugyanazzal a szettel kell elrajtolniuk, mint amin azt a krt teljestettk, majd a kerkcserk alatt fordtva teszik fel a mr hasznlt gumikat, hogy nveljk azok lettartamt. Aki a Q3-ban is hasznlt gumikkal indul a futamon, stratgiailag lpshtrnyban, de azzal visszahozhat valamennyit, ha sikerl nvelni a kvetkez szett(ek) hattvolsgt. Azzal, hogy a bal oldali gumi kerl fel jobb oldalra – vagy fordtva – igyekeznek egyenletesen terhelni az abroncsokat, s azok mindkt irnybl kapjk a „pofont”, ezzel javtva a kopst.
A Pirelli technikai igazgatja az omnicorsnek megerstette, hogy a szablyos trkk valban nem jkelet, s Monacban mg a Ferrari is alkalmazta a Mercedesen kvl: az olaszok nemcsak htul, hanem ell is variltk a gumikat. A Mercedest s a Pirellit tmad rivlisoknak persze mindez sovny vigasz, s nem ez, hanem a privt teszt jelenti a legnagyobb agglyt szmukra.
/f1-live/
|