A hromszoros Forma 1-es vilgbajnok Sebastian Vettel ma folytatta a teljestmnyigazgati teendit s bepillantott a cg szak-amerikai Technikai Kzpontjnak kulisszi mg.
Csak egy nappal a Kanadai Nagydjon aratott flnyes gyzelme utn Vettel a sajt szemlyre szabott Infiniti Red Bull Racing RB9-es sportlst s kormnykerekt is magval hozta, hogy hasznlhassa az Infiniti utcai autk fejlesztsi mrnkeivel az ergonmirl folytatott beszlgetse sorn.
A Monacoi Nagydjon aratott gyzelmt kveten Vettel egy egsz napot tlttt a franciaorszgi Paul Ricard plyn, az Infiniti dinamikai fejleszt csapata szakembereinek trsasgban, hogy az Infiniti utcai autit sszemrje a versenytrsaival. Ma pedig Farmington Hills-be ltogatott, ahol bepillantst nyert a cg szak-amerikai Technikai Kzpontjnak munkjba, ahol az Infiniti jrmveit kifejezetten az amerikai piacra fejlesztik.
Sebastian Vettel gy nyilatkozott: „Nagyszer volna, ha minl tbb Infiniti mrnk csapattal tallkozhatnk, s minl tbbet megtudhatnk arrl, hogy mit is csinlnak. Az egyik fontos feladatom, hogy segtsem az Infiniti utcai autinak a fejlesztst globlisan, s ehhez meg kell rtenem, hogyan alaktjk ki a fejleszt csapatok a nagyteljestmny autk olyan jellemzit mint pldul az ergonmia, a motorhang- s zaj cskkents.”
A Farmington Hills-ben tett ltogatsn Vettel szmos, a jrm akusztikai jellemzinek hangolsra szolgl technolgiai laborba pillanthatott be.
Ezek egyike a zajcskkentsrt felels labor, ahol Vettelnek elmondtk, hogyan tervezik, alaktjk ki a mrnkk az optimlis motorhangot az Infiniti nagyteljestmny utcai autiban. Illetve az audio-rendszerekrt felels labor, ahol a hangsly a minsgi bels hangzsvilgon, az Infiniti szrakoztat rendszerein van.
Az Infiniti vsrli sportos motorhangra szmtanak, ugyanakkor azt is biztostani kell, hogy a nem kvnt zajoktl mentes legyen az aut. Ez elsdleges cl az Infiniti Farmington Hills-ben dolgoz mrnkei szmra.
Vettel versenylse s kormnya a figyelem kzppontjba kerlt a kzpont ergonmiai rszlegn, ahol vzolta a fejleszt csapat szmra a vezeti pozcival, a piltaflkvel s lssel kapcsolatos elkpzelseit.
„A Forma 1-es autmban az lsemet egyedileg rm terveztk, gy kellkppen tmaszt, ugyanakkor knyelmes. A kormnykerk kialaktsa pedig azt szolglja, hogy knnyen elrhessek minden fontos kapcsolt.” – mondta Vettel. „Pontosan ugyanez a fontos egy Infiniti utcai autban is, ezrt akartam beszlni a vezetsi pozcirl s knyelemrl, hogy a biztonsg s a vezetsi lmny egyarnt hangslyt kapjon.”
Sebastian Vettelt 2013 prilisban a New York Aut Show alkalmval neveztk ki az Infiniti teljestmnyigazgatjnak.
Ez a pozci kiterjeszti s megersti Vettel kapcsolatt a prmium mrkval, amely formlisan 2011-ben kezddtt. Vettel mr lnyeges szerepet jtszott az Infiniti jelenlegi knlatnak fejlesztsben is, az Infiniti FX Vettel Edition-tl kezdve a legjabb modell, az Infiniti Q50 fejlesztsig.
„rmmel mutattuk meg Sebastiannak a fejlesztsi munka egyik fontos elemt, amelyet a mrnkeink vgeznek, hogy elrjk azokat a magasra tett kvetelmnyeket, amelyeket a jv Infiniti autival szemben tmaszt az amerikai rgi.” – mondta Mark Snyder a Nissan szak-amerikai Technikai Kzpontjnak vezet mrnke. „Az nzpontja nagyon hasznos a cljaink elrshez, hogy biztostsuk, az Infiniti autinak minden egyes eleme igazodik a vsrlink elvrsaihoz. Sebastian megosztotta az egyedi megltsait, radsul olyan szinten, ami csak a vilg egyik legjobb sportoljtl vrhat el.”
/formula/