Az els szabadedzs meglehetsen hasznavehetetlen viszonytsi alap, mivel a plya nedves volt a kezdsnl, s az utols negyedrra is megrkezett az es. Kzben sem volt teljesen szraz az aszfalt, gy a csapatok egyelre meglehetsen sttben tapogatznak az eslyeket illeten.
„Az a problma, hogy a plya hromnegyede jnak tnt, majd az utols szektor s az els kanyarhoz vezet rsz, mely a La Source-hoz vezet, trkks volt. De nagyon is be akarunk gyjteni pr adatot s sikerlt megszerezni azt, amit akarunk”- mondta a Red Bull els embere a Sky Sportsnak.
A Red Bull a kzps szektorban, a gyors kanyarokban tnt ersnek, mg az 1-es s a 3-as a Mercedes-erforrssal hajtott gpek felsgterletnek szmthat.
„Igen. Az egsz arrl szl, hogy prblsz elrni egy bizonyos kompromisszumot, s biztosra msz, nem llsz egy helyben az egyenesekben. Szval a kompromisszumrl van sz, miszerint gyors vagy a 2-es szektorban, de megvan a tempd az 1-es s a 3-as szektorokban lv egyenesekben is. Teht egy finom egyensly.”
„Mindig is lthattuk, hogy a Mercedes-erforrssal hajtott autk nagyon gyorsak itt – egy Force India is majdnem versenyt nyert ezen a plyn. gy tnik, a McLaren pozitvan kezdte a htvgt, szval biztos, hogy azok az autk gyorsak lesznek. Neknk egyszeren a mi erssgeinkre kell jtszanunk, s nem szabad egy helyben llni az egyenesekben”- zrta az rtkelst Horner.
/f1-live/