Sebastian Vettel s a Red Bull fttysz helyett elismerst rdemelne jabb s jabb sikerei utn – vli az egykori auttervez, Gary Anderson. A BBC lland szakrtje szerint a Red Bull sikernek titka, hogy mindig kpes alkalmazkodni a vltozsokhoz, s javtani sajt teljestmnyn.
Sebastian Vettel Belgium utn Olaszorszgban sem tallt legyzre, s mivel mr szezonbli hatodik futamgyzelmt aratta, tovbb nvelve elnyt a bajnoksgban, egyre tbben mr most „odaadjk” neki negyedik bajnoki cmt. A nmet versenyz kiugr teljestmnynek ugyanakkor nem mindenki rl. A monzai dobogn a helyi – fknt Ferrari-fanatikusbl ll – szurkoltmeg pldul kiftylte Vettelt. Miknt trtnt az mr Kanadban vagy Silverstone-ban is.
Mikzben a cmvd a futam utn arrl nyilatkozott, megrti a nzk reakcijt, mivel szmukra vlheten nem tl izgalmas, ha mindig ugyanaz a gyztes, az egykori F1-es tervez, Gary Anderson amond, Vettel sokkal inkbb kalapemelst rdemelne teljestmnyrt. „Sebastian Vettel nem rdemli meg a fttyszt, amit most mr folyamatosan megkap, amikor a dobogra ll, s ami ezttal az Olasz Nagydjon is fogadta t. Lehet t szeretni vagy utlni – errl mindenki maga dnthet. De ez a fick tiszteletet rdemel azrt, amit elrt. Senki sem nyer pusztn a szerencsje folytn hrom bajnoki cmet” – fogalmazott a szakember a BBC-nek rt legjabb cikkben.
Hasonl vlemnyen van a BBC msik lland szakrtje, David Coulthard is, aki szerint ugyanakkor Vettel s csapata a paddockban mr egyre inkbb kezdik kivvni rivlisaik elismerst. „Egyfajta lemondst tapasztalok a paddockban. Vettel jobb versenyz, mint sokan gondolnk. Mg akkor is, ha egyesek szmra ez lassabban is esik le. Feltn, hogy a sok gyanstgats, miszerint a Red Bull szablytalan trkkket hasznl, fokozatosan elhalkult. A dominancia nem pusztn egyes technikai megoldsok eredmnye, sokkal inkbb az, hogy a Red Bull egyszeren kivlan oldja meg feladatt” – vli Coulthard.
„A Red Bull nagyon kemnyen dolgozik azon, hogy tartsa ezt a sznvonalat. Este tz rakor pldul a bokszutca egy nyugodt hely, de brmikor lefogadhatjuk, hogy Adrian Newey, Christian Horner s Sebastian Vettel mg akkor is mindig ott vannak. s ez nem amiatt van, mert nem tudjk beosztani idejket. Sokkal inkbb prblnak elmerlni a rszletekben, amelyek hatalmas klnbsget jelenthetnek. Emiatt komoly tisztelet illeti a Red Bullt, s ezt a paddockban is lehet rezni. Az ellenfelek tudjk: a bajnoksgot megnyerni csak egy dolog, folyamatosan megvdeni azt, viszont tiszteletre mlt teljestmny.”
Ami ezt a kemny munkt illeti, Anderson ennek gyakorlatban megfigyelhet eredmnyeirl is szt ejt. „Ez az tdik v azonos szablyok mellett, s leszmtva a vitathat dupla diffzor ltal segtett Brawn 2009-es bajnoki cmt, ez id alatt mindvgig a Red Bull volt a legjobb aut. Szerintem a Mercedes szezon eleji formja felbresztette a Red Bull tervezjt, Adrian Neweyt, hogy folytatnia kell a fejlesztseket. A Red Bull folyamatosan jtszik autja rszleteivel, s ezzel hozza ki a mg tbb teljestmnyt belle. Vettel az els idn, aki egymst kveten kt versenyt kpes nyerni, s ez egybevg a Red Bull szemlletvltsval” – kezdi elemzst a szakember.
„Korbban a j krid rdekben mindig kompromisszumot ktttek az egyenesbli temp tern. Idn viszont a Mercedes idmrs dominancijra reaglva rjttek, hogy az autjukat az alacsonyabb leszortert ignyl plykon gyorsabb kell tennik az egyenesekben, hogy ha szksges, tudjanak elzni” – utalt a Red Bull ltal Monzban hasznlt laposabb hts szrnyra, valamint hosszabb vlttttelre.
Anderson ugyanakkor kiemeli, a Red Bull flnye nem csupn a csapat fejldsnek eredmnye: „Az elmlt kt versenyen a Mercedesek is visszaestek. Lewis Hamilton Spban mg a pole-ban volt, de ez rszben csak a szerencsnek volt ksznhet. Monzban pedig egy pillanatig sem voltak olyan versenykpesek, az autjuk pedig sosem tnt igazn jnak. Szval igen, a Red Bull valban nagyon gyors, de csupn amiatt tnnek ennyire jnak, mert kzben a rivlisaik egy kiss visszaestek” – vlekedik a Jordan csapat korbbi tervezje.
/motorsportal/