Adrian Newey mr Monzban elmondta, hogy fogalma sincs, mi okozta a problmkat. Webbert vatossgra intettk a futam alatt, gy nem eredhetett Alonso nyomba, s mint utlag kiderlt, a csapat ess tttelezssel ment az olasz versenyen. A gondok csak Szingaprban kezddtek igazn.
Az istllk csak az FIA jelenltben bonthatjk meg a vltt, s erre ma sort is kertettek a Red Bullnl. Amit lttak, tbb mint vratlan volt: Webber vltjban szinte nem volt olaj. „Mark Webber szmra egy krrel sem tarthatott volna tovbb a verseny”- rja az Auto Motor und Sport. „Webber esetben nagyobb a monzai vltproblma, mint azt sejtettk”- jegyzi meg a lap rja. A kt httel ezeltti nagydjon folyamatosan figyelmeztettk a mrnkk, hogy korbban vltson fel.
„A telemetrin keresztl vesztesget figyeltnk meg az olajelltsban”- mondta Newey. Miutn ma sztszedtk Webber vltjt, meglepdve tapasztaltk, hogy az egyes fokozatok „karmai” tlsgosan is elhasznldtak. A problma a differencilmbl szrmazhat, ahol egy karbondarab elszabadult, s valsznleg krt tett az olajelltsban. „Csoda, hogy Webber bert a clba”- olvashat az AMuS cikkben.
Eredetileg tesztelni akartk a vltt holnap, hogy kidertsk, mi lehet a problma forrsa, de ltva annak llapott, errl letettek. Miutn Szingaprban ms tttelezst hasznlnak, mint Monzban, minden versenyz ms fogaskerekeket kap, s a fokozatok karmait is kicserlik. Ugyanakkor addig semmi sem jelent garancit, amg nem tudjk, mi okozta a problmt.
Vettel vltjt ma nem tudtk „feltrni”, miutn az FIA megfigyeli tl elfoglaltak voltak: erre holnap kertenek sort. A Red Bull egyelre nem tudja, hogyan fest bellrl a cmvd szerkezete. A nmet versenyz aggdik egy kicsit, mivel a vltnak mg egy versenyt ki kell brnia, hogy megssza bntets nlkl a csert. „Szingaprban kemny ignybevtelnek vannak kitve a vltk. A plya annyira hullmzik, hogy szinte az sszes plomba lehullik. Ez a vlt szmra sem idelis”- mondta Vettel.
/f1-live/