GianCarlo Minardi a plya melll figyelte a meznyt Szingaprban, s mint elmondta, klns dolgokra lett figyelmes Sebastian Vettel esetben: a nmet mindenkinl elbb tudott kigyorstani, radsul a Renault-motor is furcsa hangokat produklt. Az egykori csapattulajdonos szerint lennie kell valami magyarzatnak Vettel tempflnyre, mert a krnknt 2.5 msodperc risi.
Minardi a boxkijrat vgrl figyelte a htvge esemnyeit, s egy olyan kszlk is volt nla, mely mutatja az egyes versenyzk ltal futott kridket s rszidket. Mita elhagyta Szingaprt, Vettel 2.5 msodperces elnye jrt a fejben – rja az oldaln. Mieltt belefog az okfejtsbe, kijelenti, hogy nem akarja „elrtktelenteni” Vettelt, aki mindig a legjobb mdon kezeli az autjt, s senkit sem akar htba szrni vagy kifecsegni.
„A tapasztalataim alapjn a krnknt 2.5 msodperces elny tl sok. Olyan, mint egy hrom genercis fejlesztsi elny, egy risi elny”- kezdi Minardi. Radsul a htvge korbbi szakaszaiban Vettel mindssze pr tizedre volt Grosjeantl s Rosbergtl – igaz, a nmet cmvd macska-egr jtkot is zhetett a verseny eltt.
Minardi egy olyan helyrl figyelte a versenyzket a htvge folyamn, melyrl rltott a clegyenes utni kanyarkombincikra: az 1-es kanyartl egszen a 4-esig. Vlasztott egy viszonytsi pontot is, mghozz a rzkvekben tallhat kiemelkedseket, melyek a Republic Boulevard-ra vezet kanyarban vannak. Ezeket azzal a cllal helyeztk el, hogy a versenyzk ne elzzenek a rzkveken.
Mint rja, egyszeren lenygzte, hogy Vettel mennyire finoman s tisztn tudott vezetni ebben a szekciban: semmilyen korrekcira sem volt szksge, szemben az ellenfeleivel (belertve a csapattrst is.) Az ltala futott id szintn figyelemremlt volt ezen a plyarszen, mely a legtbb kanyart tartalmazza egy szakaszon bell.
Ami a lnyeg: Vettel ezen a rszen 50 mterrel elbb tudott kigyorstani, mint az ellenfelek. Webber szintn az ellenfelek tbort gyaraptja. Mikzben minden ms versenyz ugyanazon a rszen kezdett el kigyorstani, Vettel kpes volt ezt jval elbb megtenni. „A dolog, ami a leginkbb meglepett, az RB9 motorhangja volt”- jelentette ki. Mikzben sokkal elbb tudott kigyorstani, mint a rivlisok, a Renault motorja egyedi hangot adott ki magbl – mely eltrt az sszes tbbi Renault-erforrstl is. „A hang hasonltott ahhoz, amit akkor adott ki egy motor a korbbi szezonokban, ha akciba lpett a kiprgsgtl rendszer.”
Radsul ez a hang csak akkor hallatszott, amikor Vettel rendesen odalpett a gpnek: pldul a biztonsgi auts fzist kveten. A Red Bull versenyzje ekkor ptette ki azt a 32 msodperces elnyt, mely elg volt egy kerkcserhez.
Minardi vgl ngy olyan pontot gyjttt ssze (Vettel finom vezetse, az 50 mteres elny a kigyorstsban, az abnormlis motorhang, s a tbb mint 2 msodperces elny), amik miatt vlaszt szeretne kapni a krdseire. Mindezt csak tetzi, hogy Webber is a „vert meznyt” gyaraptotta. „Senkit sem akarok hibztatni, egyszeren csak szeretnk mlyebbre sni az gyben.”
/f1-live/