Ezt lltja az olasz Autosprint, mely sajt megfigyelseire s bizalmas informcikra hivatkozva lltja, hogy nem a GianCarlo Minardi ltal felttelezett kiprgsgtl-imitlsrl van sz. A lap is gy vli, hogy Sebastian Vettel tempflnye magyarzatra szorul, s a motorprogramozsban kell keresni azt.
Minardi a Szingapri Nagydjon elvgzett megfigyelsei alapjn rta meg azt, hogy Vettel mindenkinl hamarabb tudott kigyorstani, s az RB9 motorja furcsa hangot adott ki a kanyarokban. A cmvd radsul rendkvl finoman s korrekci nlkl kzlekedett, tette mindezt iszonyatos tempval. Az olasz arra a hipotzisre jutott, hogy esetleg kiprgsgtl dolgozik az autban – vagy azt imitljk a programozssal. „A hang hasonltott ahhoz, amit akkor adott ki egy motor a korbbi szezonokban, ha akciba lpett a kiprgsgtl rendszer”- rja.
Az Autosprint is utnajrt a krdsnek, s a ma megjelen nyomtatott szmban boncoltk a krdst. Sajt videt is ksztettek, melyben egyms utn hznak el az autk, s az elsknt rkez Vettel motorja valban furcsa hangot hallat. A mdium bizalmas informtorokra is hivatkozik, amikor azt rja, nem kiprgsgtlrl van sz.
Szerintk a kipufoggzzal jtszik a Red Bull. Indoklsuk szerint azrt sem lehet sz kiprgsgtlrl, mert a klns hang nem padlgznl s kigyorstsnl jelentkezik, hanem a kanyar kzepn. Arrl lehet sz, hogy a 2011-ben betiltott befjt diffzorokhoz hasonlan hasznostjk a gzokat, teszik mindezt a motorprogramozs segtsgvel. A gzok tlagsebessgt 400 km/rra teszik, s ezek hatsa sokkal inkbb a szingapri lass kanyarokban jelentkezik, semmint a hossz egyenesekben.