Egyre jobban „eltvolodnak egymstl a vilgok” a Forma-1-ben: elhz a Red Bull, Ferrari, s a Mercedes alkotta tri, majd utnuk kvetkezik a McLaren, mely szintn a tehetsebbek tbort gyaraptja. A Lotus helyzete egyre nehezebb, nem beszlve a tbbiekrl. A Force Indit mg eltartja Vijay Mallaya, de a Sauber szenvedse tny, nem beszlve a Marussirl vagy a Caterhamrl.
Jvre 22 futam lesz, szezonkzi tesztek, s a Pirelli nem tett le arrl, hogy tesztet szervezhessen a csapatokkal. A sok plusz munkanap tovbbi csapattagokat ignyel, mivel a nagydjhtvgken dolgoz alkalmazottak mr eleve tlterheltek. A tbb tesztnapot azzal akarjk ellenttelezni, hogy mrsklik a szlcsatorna-hasznlatot s a CFD-vel vgezhet munka mennyisgt. Az utbbiak mg csak szpsgtapasznak sem nevezhetek, mert az igazi elny a plyn zajl munkbl szrmazik, s erre pedig az tehet szert, akinek van pnze a tesztekre.
Az olyan csapatok, mint a Sauber, Force India, Williams, Caterham s Marussia nagy esllyel nem lesznek jelen minden tesztnapon. Krdses a Lotus is, mivel jelenleg a lejtn lefele dbrg Enstone szekere.
A rivalizls nemcsak a plyn zajlik, hanem a boxutcban is. A Lotus mg az v elejn llt el a javaslattal, hogy 20 baros nyomsban maximalizljk a pisztolyok mkdst, de nem sikerlt egyezsgre jutni – rja az Auto Motor und Sport. Tbb csapat is 40 bart hasznl a kerekek felrakshoz. A Ferrari korbban megkrdezte az FIA-t, hogy nem tilos-e a Mercedes miatt elhreslt futm, mellyel hidraulikusan ktik ssze a felfggesztseket. Kzben minden nagycsapatnak lett ilyenje: vente 300 000 eur a mkdtetse. Itt sem szletett egysges llspont, mivel az rintettek fltettk az elnyket.
Az j „rlet” az az emel, mely sszekttetsben van a ngy pisztollyal: amint mind a ngy kerknl megnyomjk a zld jelzst jelent gombot, az aut automatikusa leereszkedik. A versenyz mr nem a lmpt figyeli, hanem a tkrt. Amint ltja, hogy az aut elkezdett ereszkedni, kapcsolja az 1-es fokozatot, s mr nyomja is a gzt – gy, hogy kzben a hts kerekek mg rszben a levegben vannak. Mindez 5 tizedet jelent s 100 000 eurba kerlt – teht kzel 30 milli forintba. A Red Bull, a Ferrari, s a Mercedes is rendelkezik ilyennel. A McLarennek is volt, de jelenleg manulisan dolgoznak.
„Ha senkinek sem lenne ilyen emelje, akkor majdnem minden kerkcsere t tizeddel lassabb lenne. Kit zavarna az?”- tette fel a krdst Andy Stevenson, a Force India csapatmenedzsere.
/f1-live/