Minden csapat a McLarentl rkez TAG 320 ECU-t hasznlja a vezrlshez, s mindssze 2 szzalknyi jtkteret adnak a csapatoknak. Az v elejn le kell adni a vglegesnek sznt programot, s azzal lehet ksrletezni a tovbbiakban. „Szigoran felgyelik az autban tallhat elektromos vezrlst”- kezdte Horner Koreban.
„Egy ellenrztt ’dobozzal’ rendelkeznk, s a belltsok mindkt autn abszolt azonosak voltak; teljes mrtkben eleget tesznek az FIA szablyainak. Az FIA-nek kpesnek kell lennie, hogy igazolja mindezt. Ez egy sztenderd egysg, s minden csapat ezt hasznlja. A kiprgsgtl felttelezse gonosz szndkra vagy vgylmokra vezethet vissza”- folytatta a csapatfnk a paddockan.
„Szerintem a problma, miszerint Sebastian ennyire dominns volt Szingaprban, elkerlhetetlenl felveti a krdst, hogy miknt lehetsges mindez? A tbbi csapat hzon bell fog utnajrni a dolgoknak, s az a legknnyebb kvetkeztets, hogy csalniuk kell”- utalta az ellenk felhozott vdakra Adam Coopernek. „Mint mondtam, annyira szigoran ellenrzik a dolgokat, hogy mindez lehetetlen. A tnyek a kvetkezk: (Vettel) hihetetlen versenyt teljestett Szingaprban, hihetetlen volt a tempja, maximalizlta az aut tudst, s abszolt cscsformban volt. Mindez megtveszts lenne? Nem. Lesznek lmatlan jszakink miatta? Abszolt nem.”
Horner nem gondoln, hogy a Renault elnyben lenne a programozs tern, s szerinte a motorok mr a vgskig vannak optimalizlva, a futsteljestmny pedig ki van hegyezve. Szerinte a Ferrarinak is van ers pontja.
„Ugyangy lehetne vitatkozni a Ferrari rajtjrl is. A lnyeg, hogy sikerl mindent sszerakniuk akkor, s mindent kihoznak belle azon a ponton – s semmilyen vdaskodst sem hallasz a kiprgsgtlt illeten. Elg hlynek kellene lenned ahhoz, hogy kiprgsgtlt alkalmazz egy olyan autban, melyet egy egysges ECU vezrel, amit az FIA tendern keresztl szereznek be s az FIA alaposan ellenrzi azt. Nem tudom elkpzelni, hogy egyetlen csapat is ehhez folyamodna a pitben.”
/f1-live/