Gondok a 2014-es zemanyagfogyaszts mrsvel
jabb problmt okozhatnak a Formula-1 szmra a jv vtl rkez j szablyok, miutn nmet laprteslsek szerint az FIA ltal megbzott cg zemanyagmr szenzorjai egyelre tl magas hibaszzalkkal mkdnek.
okan mg abban is ktelkednek, hogy 2014-ben hogyan fogjk az autk mindssze t, teljesen j technolgin alapul motorral teljesteni a szezont, m az Auto Motor und Sport fnyt dertett arra, hogy egyelre egy msik j szably betartsval is gondok lehetnek, mgpedig a megfelel ellenrzs hinya miatt A 2014-es szablyok ugyanis elrjk, hogy egy verseny sorn minden aut legfeljebb 100 kilogramm (135 liter) zemanyagot hasznlhat el. Az FIA a Gill Sensors cget krte fel egy olyan mszer ellltsra, amely pontos adatokat szolgltatna szmukra verseny kzben az autk zemanyag-ramlsnak mrtkrl.
A rendszert lesben elszr Silverstone-ban, a jliusi fiatalok tesztjn prbltk ki, ahol hrom autba is beptettk azt. A nmet forrs azonban gy tudja, a szenzor pontossga nem felelt meg az FIA elvrsainak, hiszen a maximlis 0,5 helyett 1,5 szzalkos hibaszzalkkal mkdtt.
A cg oktber vgn fog elllni egy mdostott vltozattal, de ha ez sem hozza a vrt eredmnyeket, az FIA komolyabb problmkkal nzhet szembe. Ugyanezen rendszert hasznln radsul az F1 mellett a WEC sorozat is, a hossztv versenyeken pedig eltr tervezs motorokkal s ms-ms tpus zemanyagokkal dolgoznak a csapatok, gy ott a megfelel ellenrzs hiny mg nagyobb kavarodshoz vezethet.
Felmerlhet a krds, hogy ha gyis csak 100 kilogramm benzin hasznlhat az F1-ben versenyenknt, akkor mirt nem tltenek felgyelet mellett csak pontosan ennyit az autkba, elkerlve ezzel az esetleges trkkzs veszlyt. A helyzet azonban itt is a vrtnl sszetettebb, hiszen az zemanyaglimit csak a futam rajtjtl a kocks zszlig lesz rvnyben, gy a tetszleges szm rajtrcsra kivezet kr, valamint a felvezet- s levezetkr nem tartozik bele ebbe az rtkbe. Emiatt minden aut 100 kilogrammnl valamivel tbb benzint fog cipelni, amikor vasrnap elszr kihajt a bokszbl. Az FIA-nak teht mindenkppen szksge lesz egy precz mrberendezsre, hogy megbizonyosodhasson arrl, egyik csapat sem lpi tl a megengedett rtket
/formula/
|