Alaposan megvizsglta a Red Bull Racing RB9-es versenyautjt a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA)
Alaposan megvizsglta a Red Bull Racing RB9-es versenyautjt a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) mlt htvgn, Indban.
Az Auto Motor und Sport cm nmet szaklap rteslsei szerint a sportot irnyt testlet azt kveten kezdett el vizsgldni a vilgbajnok alakulat hza tjn, hogy Gary Anderson, a BBC technikai szakrtje – aki korbban a Jordan s a Stewart csapatok fmrnkeknt tevkenykedett – arra gyanakodott, a Red Bull autjnak padllemeze egy trkks megoldsnak ksznheten hajlik.
A szakember azt lltotta, a hkamerk kpeibl egyrtelmen kivehet az, hogy az RB9-es versenygpek padllemeznek ells rsze – az n. ’tea tray’ – relatve alacsony sebessgnl is meglehetsen felmelegszik.
Anderson szerint ez azrt szokatlan, mert a Forma-1-es versenyautk aljn egy nagy srsg falap tallhat, gy ellenrzik ugyanis a szakemberek a megfelel hasmagassgot. Ha ez a falap tbb mint 1 mm-t kopik, az autt kizrjk.
Ha teht a versenyaut alja tlsgosan gyakran ri az aszfaltot, azzal elengedhetetlenl tlzott mrtkben elvsik a szban forg falap.
Anderson lltja, a Red Bullnl egy jabb trkks megoldst eszeltek ki, valamilyen ton-mdon ugyanis olyannyira fel tudjk melegteni az aut padllemeznek ells rszt, hogy az minimlis mrtkben meghajlik, ezltal pedig nagyobb leszorter rhet el.
Az Auto Motor und Sport rteslsei szerint az FIA Indiban alaposan megvizsglta Sebastian Vettel versenyautjt – a padllemezt 300C-ra hevtettk fel, az azonban meg sem mozdult. Ebbl kifolylag teht az RB9-es versenygpet szablyosnak minstettk.
Sebastian Vettel indiai gyzelmnek ksznheten hrom futammal a bajnoksg vge eltt bebiztostotta negyedik bajnoki cmt, mg a Red Bull szintn behozhatatlan elnyre tett szert a konstruktrk versenyben.
/f1vilag/