Sebastian szmos gyzelmet szereztl, amely nem csak emberrl s a gprl szl. Egy csoportbl ll emberek szoros egyttmkdse – s termszetesen klcsns megrts a versenymrnkddel. Hogyan jellemeznd ezt?
Sebastian Vettel: Nos, ez nem csak Rocky a versenymrnkm, hanem Timmy is, aki az adatokkal foglalkozik. Jl tudunk egytt dolgozni, br bizonyos tvolsgot mindig tartunk mivel ez elssorban munkakapcsolat – mindig meg kell lennie annak a lehetsgnek, hogy elmond a vlemnyedet ezen a szinten gy, hogy nem tartasz attl, hogyan reaglnak. Sokszor nem knny meggyzni ket a vlemnyemmel kapcsolatban, de igen, nha sikerl – de k csinljk. Olyan messzire mennk, hogy azt mondjam vakon megbzunk egymsban s ugyanazt a nyelvet beszljk. Azt hiszem, hogy ha nem tudnk beszlni, k akkor is le tudnk olvasni az arcomrl mit is akarok.
Vannak olyan hangok, amelyek szerint a Red Bull dominancija tl mutat a csapatokon s rossz a sportnak. Mit gondolsz errl?
Sebastian Vettel: szintn, nem szeretem a dominancia szt, mert ez azt jelenti, hogy knyszertjk a tbbieket – azt, hogy amit mi tesznk az knny s egyszer. Ez mind tveds. tkozottul nehz nyerni a Formula-1-ben. Mindannyian rendkvl kemnyen dolgozunk, s amikor kvlrl gy nz ki, mintha a parkban stlnnk, akkor valsznleg j munkt vgeztnk, kifizetdtt az erfesztsnk. Mindig azt mondom, hogy szeretem azt, amit csinlok, nem szmit hny rig tart.
A Formula-1 szupersztrja vagy – de ki a te 2013-as szupersztrod?
Sebastian Vettel: Elszr is, nem szeretem a szupersztr szt. Sportol vagyok. Kiragadni valakit, pedig nem az n vilgom, mert nem kvetem az sszes sportot, ahol nagy dolgokat rtek el az idn. Az rdekldsem kzppontjban a foci ll, fkpp az Eintract Frankfurt – s most nem vagyunk valami jk. Egy msik sport, amit tbbszr nzek az a tenisz ahol Rafael Nadal ismt ersen trt vissza. De nem akarok kiemelni senkit sem, egyszern nem tudok eleget a tbbi sportrl.
Milyen rzs, amikor a rajtrcson llsz a rajt eltt: a sisakrostly lezrva, az adrenalin szinted az egekben s bg a motor: Dr. Jekyllbl Mr.Hyed vlsz?
Sebastian Vettel: Hehe, nem, nem igazn vltoztatod meg a szemlyisged – az maradsz, aki vagy. De verseny zemmdban, termszetesen kicsit ms, mivel elssorban a maximumot akarod nyjtani s nyerni akarsz. Nem minden ron, de kzel akarsz lenni hozz. Ha ltsz egy rst, elindulsz. Idnknt knyrtelennek kell lenned, de ugyanakkor fairnek is kell maradnod s tisztelned kell a versenytrsaidat, mert te is azt vrod, hogy tiszteljenek.
Ha sikerlt Austinban majd egy httel ksbb Braziliban is nyerned, akkor megdntd Michael Schumacher rekordjt, aki ht gyzelmet aratott zsinrban egy szezon alatt s tizenhromszor intettk le elsknt egy idny sorn. Rekord vadsz leszel a kvetkez tz napban?
Sebastian Vettel: Sohasem rdekelt a rekordok dntse, mivel ezek csak szmok. Persze folytatni akarom a gyzelmi sorozatot. 26 ves vagyok s nem tudom elkpzelni azt a gondolatot, hogy a legjobb, mr elhaladt mellettem. A gyzelem van a napirendemben s nem a rekordok – ezek nem tbbek, mint puszta mellkhats.
Tavaly gy rkeztl Austinba, hogy a bajnoksg mg nyitott volt, szval mskpp vezetsz majd vasrnap, mint akkor…
Sebastian Vettel: De a gyzni akars mindig ott van. Persze, most egy kicsit knyelmesebb, de tavaly majdnem nyertnk, gy hatrozottan az a clunk, hogy most sikerljn!
Ha visszatekintesz a szezonra, mi volt a cscspontod?
Sebastian Vettel: Taln a Nmet Nagydj. Megnyerni a hazai versenyed mindig a legjobb pillanatok egyike a dobogn. Azon a htvgn nem mi voltunk a leggyorsabbak – nagyon ers nyomst kaptunk a Lotusztl – de a kupkkal a keznkben stltunk el, mert megvolt a megfelel stratgia s az egyik szemnket mindig a gumikon tartottuk, ami nagyon klnleges pillanat volt.
Visszatrve Austinhoz, milyen volt a helyzet ma?
Sebastian Vettel: Nos, a reggeli edzst a kds krlmnyek kztt egy kiss rvid volt, s egyet kell rtenem azzal, hogy nem volt valami j a krm – aztn dlutn a krlmnyek jelentsen javultak, mg akkor is, ha a plya mg mindig nagyon csszs volt, gy meglehetsen knyes volt vezetni rajta. De j hr, hogy mindkt gumi nagyon jl mkdtt nlunk.
Ki lesz a legnagyobb ellenfeled holnap s vasrnap?
Sebastian Vettel: Ezt mg nehz megmondani. Szerintem a Mercedes egy kicsit nehezebb volt, mi s a Lotus is itt van – most, hogy Kimi nincs itt. Nagyon sok fgg majd a gumiktl, mivel lehetsg lesz arra, hogy egy killssal is megoldjuk, s ha ez gy van akkor nagyon sok mlik majd azon, hogy a j idben cserlj. Erre megvannak a szakemberek.
A plya mely rszei lehetnek kritikusak az idmredzsen?
Sebastian Vettel: Nagyon sok van. Ezen a plyn nagyon sok lass kanyar van, egy ksi fkezs s vge a pole-rl sztt lmoknak. Sok mlik majd azon, hogy megtalld a megfelel egyenslyt a kockzat s a tiszta vonal kztt. Az aut jnak tnik, gy ez egy j hr az idmrre s a versenyre nzve is.
Mi a kedvenc rszed a plyn?
Sebastian Vettel : Szeretek az els kanyarban fkezni a meredek dombon s aztn az els szektor a gyors kanyarokkal – trkks rsz s j csatkra ad lehetsget. Amikor els alkalommal jttnk ide elbvlt minket a plya – s a vros vibrcija – s az rzs mg mindig ugyane. Mindannyian megprblunk majd egy hihetetlen show-t adni az amerikai rajongknak, hogy mg tbben jjjenek vissza 2014-ben!
(c) rta: Andi, az f1.com alapjn