A Pirelli rengeteg tmadst kapott az abroncsai miatt. Nhny csapat azonban remekl profitlt ebbl. A Ferrari pldul nagyrszt azzal magyarzza a bajnoki veresgt, hogy a Pirelli vltoztatott a keverkein.
Noha a Red Bull ennek ksznheten mg gyorsabb lett s az idny msodik felre gyakorlatilag verhetetlenn vlt, az osztrkok mg mindig lesen kritizltk az abroncsokat, aminek a Pirelli termszetesen nem rlt.
„Nem volt garancia arra, hogy az autnk idn is j lesz.” – mondta a brit Autosport hasbjain Adrian Newey.
„Ez volt az tdik olyan v, amikor ismt szigortottak a szablyokon. A szezon elejn minden nagyon szoros volt. A Ferrari rendkvl ersen kezdete az idnyt, s a Mercedes is felzrkzott. Az augusztus hnapot gy kezdtk meg, hogy mindez igazn nehz lehet. Majd eszkzltnk nhny kisebb vltoztatst az autn, s a Pirelli visszatrt a 2012-es gumikhoz, ami gy tnt, hogy jobban megfelel az autnknak s hirtelen rajtunk kezdett mlni a dolog.”
„Szval igen, termszetesen segtett rajtunk ez a fajta csere a gumikkal. Taln jobban, mint nhny versenytrsunk esetben.” – ismerte el Newey.
A Red Bull „agya” hozztette, a Pirelli gumik azonban sszessgben nagy kihvst jelentettek, mivel az ers terhels miatt nem mindig tudtk kihozni a maximumot a keverkekbl s az autbl. Newey egyttal elutastotta azt a pletykt, hogy a Pirelli szndkosan nekik akart volna kedvezni.
„Senki nem tudta, hogy ezek az abroncsok miknt fognak viselkedni. Mindannyian ugyanabban a hajban eveztnk. Nyilvnvalan sokat politizltak errl, mivel egy-kt csapat klnsen sokat lobbizott azrt, hogy a 2013-as abroncsok jelentsk az alapot, miutn ennek megfelelen terveztk az autjukat. 2012-ben a volt egy nagyon gyors edzsnk az vadzr Brazil Nagydjon az j gumikkal. Akkor azonban 50C-os volt a plya hmrsklete.”
/f1-live/