Mr korbban is volt sz arrl, hogy esetlegesen egy httel eltoljk az els jerezi teszt dtumt, de vgl minden maradt a rgiben. Az F1-live.hu akkor szemlyesen jrt utna a dolgoknak, s a jerezi plya megerstette a szerkesztsgnknek, hogy az eredeti terv szerint janur 28-n veszi kezdett a ngy napos teszt.
Az olasz Omnicorse most arrl r, hogy a Red Bull nemrg halaszst krt, de nem az RB10 miatt. Az egyetlen ok a Renault, mely lehetsges, hogy nem tud idben elkszlni az j 1,6 literes V6-os turbmotorjaival. Ez a Red Bull mellett mg a Lotust, a Toro Rosst s a Caterhamot rintheti.
A francia gyrt csomagja a legkltsgesebb az j turbrban, de most gy tnik, hogy Jerezben a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso s a Caterham sem gurulhat plyra, mely igen komoly rvgs lenne a csapatok szmra, lvn 2014-tl teljesen megvltozik az F1 s minden tesztnapnak nagy a jelentsge.
A problmt a turbfeltlt jelentheti, s a Renault mg az nnepek ideje alatt is kemnyen dolgozik azon, hogy megoldst talljon a mszaki partnerekkel, de a legbiztonsgosabb az lenne, ha valban elcssztatnk az els tli tesztet egy httel. Christian Horner hiba krte ezt, nem kaptak zld jelzst a Ferrari s a Mercedes miatt.
A gyrtk szmra hatalmas kihvst jelentenek az j motorok, melyek a Forma-1 trtnetnek legsszetettebb erforrsai. A turbfeltlt, a KERS, az ERS s a vezrl elektronika is ehhez a csomaghoz tartozik, mely valban bonyolult s nehz kihvst jelent a mrnkk szmra.
A Ferrari s a Mercedes sem tudja garantlni azt, hogy teljes mrtkben megbzhatak lesznek a rendszereik, de biztostottk az gyfeleiket, hogy meg fogjk kapni az j motorokat Jerezre.