56 nap mlva elrajtol a mezny Ausztrliban, de eltte mg 12 tesztnap vr a csapatokra – kivve a Lotust, mely nem lesz ott Jerezben. Az 1.6 literes motorok s az sszetett technolgia mg sok fejtrst okozhat, kivltkpp a szezon elejn.
„Szerintem nagyon magas lehet a kiesk arnya – akr 50 szzalk az els futamon”- mondta Horner a Bloomberg TV-nek. „Az zemanyag kihvsok el llt idn, mivel csak 100 kilogrammot vihetsz magaddal a versenyre, de inkbb a megbzhatsgi problmk jelentik a kulcsfontossg tnyezt az els futamokon. s termszetesen ott van az is, hogy csak t erforrsunk van az egsz vre”- jegyezte meg a brit.
Az j szablyokat meglehetsen knyes idben vezettk be, mivel Eurpa tovbbra sem lbalt ki teljesen a gazdasgi vlsgbl, s a mezny nagy rsze anyagi gondokkal kzd. Az j motorok rendkvl drgk – valahol 17 s 23 milli eur kztt mozognak -, nem beszlve a tovbbi kltsgekrl. A Red Bull csapatfnke attl tart, a mezny mg inkbb eltvolodik egymstl.
„A rajtrcs vgnek risi kihvst jelent ez az egsz, ksznheten az erforrsokkal jr kltsgeknek. Nagyobb lesz a klnbsg a csapatok kztt”- jelentette ki. „Brmikor is legyen egy jraindts, mindig is azok a csapatok llnak majd el fejlettebb termkekkel, akik befektettek, akik rendelkeznek erforrsokkal s ltestmnyekkel”.
Ezek szerint kettszakadhat a mezny? „gy vlem, hogy jvre megtrtnhet”- utalt 2014-re. „Ezrt is annyira fontos a stabilits, mert ha megvan a stabilits, akkor a rajtrcsot a harmnia jellemzi, s a rszleteken mlik a dolog. Az idei szablyok hatrozottan vltoztatnak a jtkon. Ez egy komoly vltozs, s mindenekeltt nagyon drga”- felelte a riporternek az j V6-osokrl. „Ami minket illet, nagyon szerettk volna, hogy mindent befagyasszanak s gy maradjon, ahogy tavaly volt”- tette hozz viccelve. „Ez a szablyvltozs mr a levegben volt egy ideje. Az idzts taln nem a legjobb, mivel anyagilag elg nagy terhet jelent a csapatoknak. De mindez rsze a jtknak.