Adrian Newey aggodalmt fejezte ki az j, alacsony orrokat illet szablyokkal kapcsolatban, amik akaratlanul veszlyesebb tehetik a sportot a versenyzk szmra.
Jerezben, riporterekkel beszlgetve mondta el, hogy ugyan a htulrl vagy oldalrl trtn tkzseket akartk biztonsgosabb tenni, de az eredmny egszen ms lehet.
“A szablyozst az FIA sajt kutatsai utn vezettk be, amik azt mutattk, hogy az alacsonyabb orr cskkenti a “fellvel” autk eslyt”, mondta Newey.
Ilyen baleset volt Mark Webber s Heikki Kovalainen tallkozja a 2010-es valenciai Eurpa Nagydjon.
“Be kell vallanom, aggdom, hogy pp az ellenkezje, alszs fordulhat most majd el. Teht, ha teljesen egyenesen htulrl kapja el valaki az eltte haladt, az ell halad aut hts tkzsi struktrja pp a versenyz fejt tallhatja el, ami sokkal rosszabb forgatknyv.
s hogy volt-e olyan baleset, ami sokkal rosszabbul is elslhetett volna, ha alacsony az autk orra? Nhny ve, mikor Schcumacher megprdlt az els kanyarban s valaki “tmszott” rajta – ezen az alacsony orr rontott volna.
Valsznleg gy van ez, mint minden mssal: bizonyos helyzetekben segthet, msokban rthat. Ez olyan szably, amivel nem rtek egyet.”
Newey azzal fejezte be mondandjt, hogy brmikor, amikor kerk kerkkel tallkozik htulrl trtn tkzseknl, a hts aut mindig fel fog replni attl fggetlenl, hogy magas vagy alacsony-e az orra.
Br az j szablyozs FIA felmrseken alapszik, rdemes lenne elgondolkodni, hogy a Forma-1 tapasztalt tervezit bevonjk-e a dntshozatalba.
/f1-live/