A Red Bull s a Toro Rosso hasonl mrtkben szenvedett Jerezben, de egyrtelmen a cmvd csapat jrt a legrosszabbul. A Caterham pntekre sszekapta magt, s Kobayashi egsz szpen ment – majd az egyik motorkomponens miatt is knytelen volt lellni.
Rob White szerint “elfogadhatatlan, hogy nem voltak kpesek elg hatkonyan csillaptani a problmkat annak rdekben, hogy lehetv tegyk partnereik szmra a kell futsteljestmnyt”. “Kemnyen dolgozunk, hogy idben helyrehozzuk Bahreinig, s az a cl, hogy ott mr helyes ton jrjunk”.
“Nem teljestettnk elg krt – ha pedig sikerlt megtenni prat, akkor nem volt elfogadhat a teljestmny”- mondta a mrnk az els tesztrl. “Az alapvet problmk nem valami elremutatak: nem egy bizonyos rendszer vagy komponens okozza a gondot. Szmos dolog problmsnak bizonyult, s alapveten az erforrs alrendszereinek irnytsval s mkdtetsvel kapcsolatban merltek fel agglyok”- utalt az olyan sszetevkre, mint az elektromos motorok s az akkumultor.
“Pldul az els napon az energiatrols egyik alrendszerben volt problmnk, mely nem jelent aggodalmat az akkumultort vagy annak mkdst illeten – egy elektromos rszrl beszlnk, mely egy burkolat alatt van az energiatrolval. Majd ksbb voltak gondjaink a turbval s a tlts nagysgt szablyoz rendszerrel, melyek mechanikai hibkhoz vezettek”- sorolta a szakember.
White elmondta, hogy a tovbbiakban egy “jabb fejleszts hardvert” hasznltak, “hogy megoldjk az energiatrolban”, azaz az akkumultorban tapasztalt problmt. Kzben a francia kzpontban tesztpad segtsgvel teszteltek s dolgoztak, majd “azonostottk azokat az okokat”, melyek valsznleg gondot okoztak a turb vezrlsben. A szakember elmondta, elszr a harmadik tesztnap vgn vetettk be az j megoldsokat, pnteken pedig mindhrom autba betettk.
A tesztpad s a plya kztt mindig van eltrs, s a Renault knytelen volt megllaptani, hogy most mg inkbb elklnlt egymstl a kett. Nem szmtottak ekkora klnbsgre a laboratriumi s a vals krlmnyek kztt. Habr nagyon kevs krt teljestettek, “minden kilomter iszonyatosan rtkes”. Azt is felismertk, hogy az autk “nem elfogadhat teljestmnyszinten” futnak, mr ha egyltaln mkdnek. Ugyanakkor a lass temp mellett szerzett tapasztalat is tapasztalat, s jobban megrtettk a problmkat, mellyel szembenznek. “Abszolt krlhatroltabb megoldssal rendelkeznk a kvetkez tesztre, mely Bahreinben lesz”- szgezte le.
Elmondta, szmos problma azonos a csapatoknl, de hangslyozta, “nhny gond bizonyos installlssal kapcsolatos” – utal a Red Bullra, melynl a hts volt a gond a szk karosszria miatt. “Ugyanakkor a mi felelssgnk, hogy mindet kezeljk”- jegyezte meg.
White kijelentette, hogy megrtettk az egyes csapatok problmit, fejldst rtek el, s “nem trtak fel semmilyen alapvet problmt”. “Azt is el kell ismernnk, hogy az alacsony futsteljestmny miatt lehetetlen biztosra menni”.
Bahreinig az a cl, hogy feltrjk a problmk gykert, s kifejlesszk a megfelel megoldsokat. Mindez nem szegte a Renault kedvt az j formultl s a V6-os motoroktl.
“Igen, abszolt”- felelte a krdsre, hogy mg mindig kedveli-e a szablyokat. “Komoly kihvst jelentenek, de egyben lehetsg is, s iszonyatosan fontosak abban, hogy jra a technolgia elfutra legyen az F1. Rendelkeznk a szksges eszkzkkel s elszntsggal ahhoz, hogy sikerrel jrjunk. Ahhoz, hogy elfogadhat szinten legyen az autn belli teljestmny, nagyobb lpst kell megtennnk, mint azt szeretnnk.”
/f1-live/