Az j formula alaposan megtrflta a Red Bullt s a Renault egysgeket hasznl csapatokat, akik az els teszten nem tudtak megtenni sok kilomtert. Meglep mdon a Caterham volt a legszorgosabb, s Kobayahi 54 kre rekordnak szmt a tborban. A problmkat az akkumultorra s az egyes elektromos berendezsek htsre vezetik vissza.
“Ez volt a legnagyobb kihvs az F1-es karrieremben”- kezdte Newey az Autosprintnek. “Tl kevs id llt rendelkezsnkre egy nagyon komplex authoz, s az egsz csapat rszrl remek eredmny, hogy vgl sikerrel jrtunk. Kzben megfosztottak olyan fontos eszkzktl, mint a befjt diffzor”- mondta a Red Bull embere.
A Red Bull tbb gonddal is kzdtt Jerezben, s alapveten a tlmelegeds jelentette a problmt. A szkre szabott karosszria alatt kevs hts jutott az elektromos berendezseknek, radsul Newey annak sem rl, hogy hol kell elhelyezni az akkumultort.
“Azt akartk, hogy az egsz akkumultort az aut kzepn helyezzk el, mindezt biztonsgi okokbl”- kezdte. “Nos, nem vagyok biztos benne, hogy az zemanyagtank alatt sokkal biztonsgosabb helyen van, mint a motor mgtt. A mi megoldsunk – a vlt mellett -, idelis volt a slyeloszts szempontjbl. Ezt az elnyt elvesztettk. Most egy teljesen j terletet kell feltrkpeznnk”- mondta Newey.
“Emlkezznk arra, milyen gondjai voltak a Boeingnek a Dreamlinerrel, ami vgl nem tudott replni az akkumultorok miatt. Sok minden vezethet a hmrsklet hirtelen megugrshoz: egy baleset, vagy brmi ms. Amint beindul ez a folyamat, magtl fog fokozdni, s nehz lesz rr lenni a tzn.”
/f1-live/