A Renault sok pnzt s energit ldozott az j V6-os egysgek megtervezsre s kifejlesztsre, de egyelre gy tnik, hogy a Mercedes s a Ferrari is messze elrbb tart. A megbzhatsg azonban idn mindennl fontosabb lehet, ksznheten a nagyon sszetett s bonyolult csomagnak.
A Renault motorokkal felszerelt autk kzl mindenki kszkdtt az els tli teszten Jerezben, melynek a Red Bull lehet a legnagyobb vesztese. Nmi j hrt jelentett a Lotus pozitv 100 kilomteres „tesztje”, de nem sokkal ksbb kiderlt, hogy a Toro Rosso ismt szenvedett az j technika miatt, amikor a csapat Misanban prblt reklmfilmet forgatni.
Remi Taffin elrulta, fknt hardveres s szoftveres problmkkal tallkoztak. A legnagyobb problmt az energiatrol egysg jelenti, de a frusztrl helyzet ellenre a Lotus kzremkdsvel sikerlt elrelpnik s sszessgben a frisstsekkel minden gy ment, mint azt vrtk. A Toro Rosso esetben azonban nem ez volt a helyzet.
A hardveres gondok utn a szoftveres problmkat fogjk megoldani, de az elmlt kt htben lebonyoltott padon mrt tesztek elrelpst mutattak. A problmkat teht tovbbra sem tudtk teljes mrtkben megoldani, de a franciknl mindenki bzik abban, hogy a kvetkez hten Bahreinben mr mindenki lnyegesen tbb kilomtert tud majd megtenni.
A Renault elismerte, valban htrnyban vannak a tbbiekkel szemben, de ez a lemarads nem mrhet hnapokban. A vezetsg gy vli, hogy a htrnyuk jelenleg krlbell 3 ht.
A Renault azonban nem zrta ki annak a lehetsgt, hogy ljen a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) nyjtotta lehetsggel, miszerint a megbzhatsgi krdsek miatt az idny kzben mdostsk az erforrsaikat, mely alaphelyzetben nem lenne megengedett.
A szablyok szerint februr 28-ig minden gyrtnak vglegestenie kell az idei specifikcijt, ami az egsz szezonra rtend. Ha azonban fontos krdsek addnak a megbzhatsggal, vagy a biztonsggal, akkor a motor az idny sorn is mdosthat. Ezt a lehetsget mg kltsgmegtakartsi okokbl lehet felhasznlniuk a gyrtknak.
Taffin a brit Autosport lapnak elmondta, eszkzlhetnek nhny vltoztatst, ha a helyzet megkvnja, mert egy megbzhatsgi krds mellett sokkal nehezebben tudnk vgezni a munkjukat, ami nem lenne j hatssal a sportra.
A Renault egyelre nem mondan azt, hogy slyos problmi vannak a megbzhatsggal, mivel a belss teszteken kiderlt, hogy minden alkatrsz jl mkdik a csomagban. A krdst az jelenti, hogy mindez egyszerre, egy egysgknt mkdjn megfelelen s megbzhatan.
Taffin tovbbra is ersen hisz abban, hogy az j 1,6 literes V6-os egysgk bizonytani fogja versenykpessgt, mihelyst megsznnek ezek a problmk. Az energiatrolssal kapcsolatos problmk megoldsa utn mr csak arra kell koncentrlnia a mrnkknek, hogy a csomag egsze egy szvknt dobogjon az autban.
A mrnk hozztette, kvlrl sokkal rosszabbnak tnik ez a problma, mint bellrl. Ez egy nehz pillanat a Renault szmra, amit a lehet leghamarabb t kell vszelnik, de jelen esetben egy apr problma is elg ahhoz, hogy az adott aut lelljon, vagy be se induljon.
sszefoglalvn elmondhatjuk, az elemekkel s a f egysgekkel nincs nagy gondja a Renualt-nak, csupn a szoftver s a hardver „nullzza” le rendszeresen a csomagot.