Vettel els napja mindssze fl krt tartalmazott, de sokat szenvedett a Lotus s a Toro Rosso is. A Renault gondjai egyelre nem akarnak sznni, maximum olykor mrskldnek kicsit. White a harmadik teszt utn elmondta, “nem tagadhatja a tnyt, hogy nem teljestettk a teljes programot minden csapattal, s egyes elkszletek Melbourne-re befejezetlenl maradtak”. “A pozitv oldalon olyan dolgok vannak, hogy mindent csinltunk: idmr-szimulci, rajtok, versenytvok, hossz etapok, s helytll azt mondani, ismt fejldst rtnk el”. Megjegyezte, feltrtak vagy megoldottak korbbi problmkat, de a nagyobb futsteljestmnybl addan jabbak lptek fel, s ezek nveltk a megoldatlan feladatok szmt, flbeszaktottk a krzst. “Ez csaldst jelent a csapatok szmra”- ismerte el.
Ksznheten az “erforrs retlensgnek”, azt is ltni lehetett, hogy a kisebb problmk egszen nagyok lesznek, s mindez “jelents veszteglst” hoz magval. “Ez pldzza az erforrs retlensgt; nem rendelkeznk olyan mddal, melyben a motor problma-biztosan tudna mkdni, vagy haza tudna dcgni vele az aut. Ezeket normlisnak tartannk ebben a szakaszban”- ismerte el a lemaradst. “A fent emltett retlensg kt dologban mutatkozik meg: hinyossgok a nyomatkleadsban vagy vezethetsgben, ami elg trkkss teszi a versenyzk szmra, hogy megtalljk az aut hatrt”- hangslyozta.
White azt is fontosnak tartotta megjegyezni, hogy fejldtek is: a motor konfigurcija az autban sokkal inkbb konvergl ahhoz, mint amilyen a tesztpadon volt Viry-ben, nveltk az erforrs teljestmnyszintjt zemels kzben. Hozztette, az energiamenedzsment tern is elrelptek, ugyanez igaz a vezrlrendszerekre.
Melbourne eltt t kell tanulmnyozni minden adatot, amit gyjtttek, tovbb javtani kell a motor nyomatkleadsn. “Utbbi keretben dolgoznak a szoftveren s a kalibrlson is.” is megerstette, hogy “eljuttattk a relevns dokumentumokat s referencia erforrst az FIA-nek, mindezt a sportszablyok ltal megszabott hatrid keretben”, teht a homologizci rendben van.
/f1-live/