A brake-by-wire az idei szezon egyik jelents jtsa: az elektronika szablyozza a fkhatst a hts fkkrben, ezzel tveszi az irnyts egy rszt a versenyzktl. A rendszer szorosan egyttmkdik az ERS-sel, s nem knny belltani. Jerezben sokan panaszkodtak a megoldsra – Hamilton, Massa, Sutil -, mondvn, meg kell szokni azt, s egyelre nem tudnak megbzni benne.
Bahreinre sokat normalizldott a helyzet, de mg mindig tud meglepetseket okozni. gy trtnt Vettel-lel is, aki a msodik tli teszten llt meg a rendszer hibja miatt. A fknyergek teljesen “befogtak”, ezzel blokkolva a hts kerekeket. A fent emltett lap egy kppel tmasztja al az elmletet, melyen jl ltszik, hogy egy ponton alaposan meggyrdtek az abroncsok.
Mindez a szoftver hibjnak tudhat be: ha tnkremegy a rendszer, annak t kellene llnia manulis zemmdba, azaz visszaadja az irnytst a versenyz kezbe. Ez sem tkletes megolds, mivel a piltnak azonnal kell reaglni a megvltozott fkhatsra, de legalbb nem blokkolnak a hts kerekek. A Red Bull Faenzbl, a Toro Rosstl “importlja” az j szoftvert, “ami sokat elmond az istll nehzsgeirl”. Az RBR elgedett a kiscsapat rendszervel, gy azt fogjk hasznlni a tovbbiakban.
A harmadik teszten is elszllt az RB10 a fkhiba miatt, de az els trcsk okoztk a gondot: egyszeren tnkrementek, eltrtek.