Nhnyan nem tartjk lehetetlennek azt, hogy legalbb a mezny fele ki fog esni vasrnap az vadnyit Ausztrl Nagydjon, ksznheten a teljesen j technikai csomagoknak. A rekordot az 1966-os Monaci Nagydj tartja, amikor is csak ngy aut rt clba a versenyen. 1996-ban Monte Carlo szintn egy igen rdekes versenyt hozott, amikor is ugyancsak ngy pilta lthatta meg a kocks zszlt.
Miutn azonban nem sokkal a cl eltt jabb hrom aut kiesett, azok a versenyzk is pontokat kaphattak, miutn teljestettk a tv 90%-t, melynek rtelmben utols kieskknt jogosultak voltak a pontszerzsre. Melbourne-ben ez idn 53 krt jelentene.
Felvetdik a krds, hogy mgis mi trtnik, ha az 58 krs ausztrl versenyen egy aut sem r clba. Az FIA versenyigazgatja, Charlie Whiting a nmet Auto Motor und Sport krdsre elmondta, ez esetben az lenne a gyztes, aki utoljra esett ki.
Egy kivtel azonban ltezik, miszerint ha az autk hinya miatt leintik a versenyt. Ilyenkor az utols balesetet megelz kt krt veszik alapul, gy ha akkor ms volt az len, akkor kapja meg a gyzelemrt jr 25 pontot.
Az aut szerelse azonban megengedett a garzsban, ha a pilta nem veszi le a sisakjt, de idn ez nehezebb lehet, mint eddig brmikor, hiszen a szerelsi id nagyban megnvekedett az j technika miatt. A Force India technikai igazgatja, Andy Green elmondta, pldul a hts szrny cserje szmukra 15 percet vesz ignybe, ksznheten a DRS hidraulikus rendszernek. A Sauber csapatmenedzsere, Beat Zehnder szerint a msik lehetsges csereelemet az elektromos doboz jelentheti, mely adott esetben letre keltheti az autt.
/f1-live/