Az j szablyok sokat elvesznek a Forma-1 rtkbl, vli a Red Bull birodalom els embere Dietrich Mateschitz. Az osztrk zletember legutbbi nyilatkozatban egyrtelmv tette, ha dolgok tovbbra is gy mennek, a kirlykategria mr nem lesz annyira vonz a cg szmra.
Mateschitz termszetesen a szezonnyitn ltottak alapjn jutott erre a megllaptsra, ahol a Red Bull ausztrl versenyzjnek msodik helyezst ppen egy j szably megszegse miatt vettk el a Nemzetkzi Automobil Szvetsg illetkesei. Daniel Ricciardo autjban ugyanis az FIA mrsei szerint az zemanyag-ramls rendszeresen meghaladta a szablyban megengedett hatrt. A csapat ksbb fellebbezett a szvetsg dntse ellen, elmondsuk szerint ugyanis az FIA mrmszere szolgltatott hibs adatokat.
„Tny, hogy a Nemzetkzi Automobil Szvetsg mrmszere a felkszlsi idszak ta pontatlan rtkeket szolgltat” - idzi a Red Bull els embernek szavait a bcsi Kurier. „A csapat bizonytani tudja, hogy a hatron bell volt!” - tette egyrtelmv Mateschitz, aki teht bzik abban, hogy Ricciardo visszakapja msodik helyezst az prilis 14-ei trgyalst kveten, ami a szvetsg kzlemnye szerint reggel 9 ra 30 perckor kezddik az FIA prizsi szkhzban.
Az zletember ksbb egyrtelmv tette, hogy a Red Bull ksz elhagyni a szguld cirkuszt, ha az mr nem kpvisel komoly sportrtket a vllalat szmra. „Nem az a krds, hogy gazdasgilag megri-e a versenyzs, hanem az, hogy annak sportrtke megfelel-e a cg szmra s az, hogy a politiknak mekkora rhatsa van erre az egszre. Jelenleg ezek a dolgok mind jelen vannak, de minden terleten van egy hatr, ezen tl pedig mr nem brunk elfogadni bizonyos dolgokat” - szgezte le Mateschitz, akinek nemcsak az FIA dntse, hanem a Forma-1 ltal vlasztott j, krnyezetbart irny sem tetszik.
„A Forma-1-nek annak kell maradnia, ami mindig is volt: a legfelsbb kategrinak! Nem azrt vagyunk itt, hogy zemanyag-fogyasztsi rekordokat lltsunk fel, s azt is elkpesztnek tartom, hogy suttogva is tudunk beszlni a futamok alatt, a legnagyobb hangjuk pedig a csikorg gumiknak van. Az is elgg abszurd, hogy msodpecekkel lesznk lassabbak, mint tavaly, s a GP2-es kategria szinte ugyanolyan gyors lesz, mint a Forma-1, noha sokkal kisebb a kltsgvetse” - fogalmazta meg vlemnyt a hatvankilenc ves zletember, aki ksbb azt is leszgezte, hogy csapata hamarosan visszatr az lmeznybe. „jjel-nappal dolgozunk, akrcsak a partnernk, a Renault, a kvetkez kt-hrom htben pedig egy jabb nagy elrelpst tesznk majd. Vissza fogunk trni!”
/motorsportal/