A Renault alapbl nincs knny helyzetben, s ehhez jnnek mg az olyan “aprsgok”, mint Helmut Marko mondatai, miszerint ssze kell kapnia magt a gyrtnak, vagy alternatvt keresnek helyettk. Taffin idn elg sokat nyilatkozik, hasonlan Paul Hemberyhez, a Pirelli sportvezetjhez, akit tavaly faggattak rendszeresen a gumik miatt. “A csapatok s a Renault is egy versenykpes erforrst vr el tlnk”- mondta Taffin az Auto Bild Motorsportnak.
“Joggal. De a Red Bull 100 szzalkban tmogat minket. Egytt akarjuk megoldani ezt a problmt, s egytt is fogjuk. A V6 turb s a kt elektromos motor adati alapjn arra a vgkvetkeztetsre juthatunk, hogy – amennyiben sikerl elrni, hogy minden sszetev harmonikusan dolgozik egytt – tnyleg versenykpesek vagyunk”- rvelt a cg termke mellett.
Tagadhatatlan, hogy mg mindig nem rtk utol magukat, s nem tartanak ott, ahol akarnnak. Horner szerint 80 lervel vannak lemaradva a Mercedeshez kpest.
“Felzrkzunk, de mg mindig nem vagyunk ott, ahol lennnk kellene”- ismerte el. “Az ok: a szezon folyamn kt minket egy bizonyos idkeret. Csak t alkalommal cserlhetnk erforrst. Ezrt akarjuk megprblni azt, hogy a szezon elejn hasznlt erforrst elvisszk a negyedik futamig. Ez termszetesen korltoz a szoftver tovbbfejlesztsben.”
Ausztrliban kizrtk a cmvd csapat pontszerz autjt, mivel a Red Bull nem hallgatott az FIA-re, s sajt mdszerrel mrtk az zemanyag-tfolyst. Sokan nem rtik, mirt kell a 100 kg/rs korltozs.
“Akkor most elmondom”- felelte nevetve. “Van egy vdr s egy tml. A vdrbe 100 kg benzin fr. Ugyanakkor a tmln keresztl csak egy bizonyos mennyisg folyik t a vdrbe. Mirt? Mivel szksg van bizonyos paramterekre, melyeken bell finomtani tudjuk a motor teljestmnyt. Ha ez nem lenne, akkor 700 s 1400 ler kztt ingadozna a teljestmny. Ez taln j lenne a shownak, de abnormlis tbbletet jelentene a mrnkknek – ezzel a kltsgek is tovbb emelkednnek. Radsul veszlyesen nagy lenne a sebessgklnbsg az autk kztt”- magyarzta. “Ezrt j, hogy van ez a szably. s: ha gyorsabban fecskendezhetnnk be az zemanyagot, akkor mg alacsonyabb lenne a fordulatszm, amin elrjk a cscsteljestmnyt – a motorok pedig mg halkabbak.”
A Red Bullnak 96 kg/rra kellett lemennie Ausztrliban. Ez mennyit jelent teljestmnyben? “1 kil zemanyag rnknt 1 szzalkot jelent teljestmnyben.”
Teht 4 kil 30 ler krl van. “Pontosan. Ha 96 kilra kell lemenned 100-rl, akkor az krlbell 30 lers vesztesget jelent. De tbbet nem szeretnk mondani.”
Mint elmondta, nekik is szerepk volt abban, hogy az els nagydjon nem kvettk az FIA utastst. “A Red Bull s a Renault egytt hoz meg minden olyan dntst, ami az erforrst rinti.”
/f1-live/