A Forma-1 egy teljesen j irnyt vett az 1,6 literes V6-os turbmotorokkal, s az azokhoz kapcsold szablyokkal. A folyamatos zemanyag-sprols s az jabb megktsek rendkvl rossz hatssal lehetnek a sportra.
A nzszmok egyre inkbb visszaesnek, mikzben a hangok sem a rgiek. A rajongk rtetlenl llnak a trtntek eltt, mikzben sokan mr megkongattk a vszharangot a sportban.
Ezzel egytt a kltsgek mg mindig nagyon magasak a mezny szmra, eltekintve a Ferraritl, a McLarentl, a Mercedestl s a Red Bulltl. A httrben sokkal nagyobbak ezek a problmk, s lehetsges, hogy ez a folyamat mr visszafordthatatlan. Nem beszlve az jabb, jvre bevezetsre kerl korltozsokrl, amivel ismt csak sokat veszthet a sport.
A Red Bull „sza” nem rl ezeknek a dolgoknak.
„Mi vagyunk az a sport, mely eddig arrl volt hres, hogy nagyon hangos s veszlyes. Most pedig elveszthetjk a motorsport legfontosabb alkotelemeit.” – fogalmazott a 26 ves rekorder a „Focus” krdsre vlaszolvn.
„Ez egyszeren gy nem mkdhet. J lenne V12-es, vagy V10-es motorokkal versenyezni, amik majdnem 1000 lert adtak le. Olyan autkkal szeretnk versenyezni, melyek gyorsabbak, mint valaha. Azt akarom rezni, hogy egy vadllat dolgozik alattam.”
/f1-live/