Knban vetettk be a msodik genercis Energy F1-et, ezen a hten jhet a kvetkez lps. A kalkulcik szerint 30-40 ler lehet a lemaradsuk a Mercedeshez kpest, s mg mindig a szoftver tern lehet elrni a legnagyobb fejdst.
“A Spanyol Nagydj a msodik szakasz lesz a teljestmnyt clz evolciban, amit Knban indtottunk el”- mondta Taffin. “Mikzben nincs sok szemmel lthat fejleszts a hardver tern, jelents fejlesztsek trtntek a szoftverben – ennek tovbb kellene javtania a vezethetsget, ennlfogva pedig az ltalnos teljestmnyt is. Ismt elmondhat, sikerlt elrelpni az energiamenedzsment s hatkonysg tern, gy remnykednk, Barcelonban is folytatdni fog a felfel vel trend.”
Elmondta, a kataln plya rgi ismers, s “annak ellenre sem szmtanak meglepetsre”, hogy idn nem volt tli teszt rajta. Az elmlt hrom htben “iszonyatosan sokat fejldtek, s ez a verseny taln remekl megmutatja, hogy a ‘motorverseny’ sokkal szorosabb”, ksznheten annak, hogy az aktulis helyszn reprezentatv a tovbbi plykat illeten.
Az energia-visszanyerssel nem lesz gond, mivel vannak szk kanyarok komoly fkezsekkel. A szakember arra szmt, az zemanyag-fogyaszts sem jelent majd komoly problmt.
“A j teljestmny rdekben kulcsfontossg, hogy az erforrs jl reagljon az olyan gyors kanyarokban, mint a 3-as s a 8-as, mikzben az aut htulja stabil marad fkezsek alatt s a lassabb kanyarokban trtn visszavltsoknl, mint amilyen a 10-es. Az elmlt hrom htben kemnyen dolgoztunk ezeken a terleteken, teht gy megynk el Spanyolorszgba, hogy sokkal magabiztosabbak vagyunk a j teljestmnyt illeten.”
/f1-live/