A Renault lpsrl-lpsre kzelebb kerl a Mercedeshez, de tovbbra sincsenek partiban az Angliban kszl erforrsokkal. Barcelonban ismt frisstett szoftver kerlt a motorokba, a Total j zemanyaga 12 lert hozott – rja az Auto Motor und Sport. Vettel meg is llaptotta, “mr nem olyas sebezhetek az egyenesekben”.
A sportfnk Jean-Michel Jalinier s a motorfnk Rob White tisztban van a helyzetkkel, s tudjk, folytatni kell a munkt. “Az els teszten mrfldekre voltunk az ltl. Megragadtunk egy vlsgban, de nem estnk pnikba”- mondta White. “Fellltottunk egy akcitervet, hogy behozzuk a lemaradst. Azta nagy lpst tettnk meg. Sajnos nem elg nagyot”- tette hozz.
A felzrkzs idbe s pnzbe kerl, ami vgl azt eredmnyezi, hogy az egyes gyfelek ms szinten llnak. “Tbb komponensre volt szksgnk az erforrson bell az egyes csapatoknl, mint azt terveztk. Ez ahhoz vezetett, hogy a csapatok eltr fzisban vannak a fejleszts sorn. Egyes csapatoknl szoros lehet, hogy a megengedett t erforrson bell maradjunk.” A Lotus s a Caterham ll a legrosszabbul ezen a tren, de Vettel autjban is van olyan sszetev, melybl a harmadikat futtatjk. A Renault Sport tbb fronton harcol a Mercedes ellen.
“Le kell ptennk a htrnyunkat, bizonyos rszleteken pedig javtani kell. Ha cskken a cscsfogyaszts, akkor teljestmnyre teszel szert”- mondta White. Ha az optimalizlt szoftver vagy a hatkony energiagazdlkods rvn javul a fogyaszts, akkor nvelni lehet a teljestmnyt. “Egy tbb paramterbl ll optimalizlsrl beszlhetnk”- mondja White. Gyenge pont tbb is van. “Dolgoznunk kell a szoftveren, az zemanyagon, az irnytmechanizmuson, s vgl mindent ssze kell kapcsolni. Ez kzelebb fog vinni a motorunk teljestmnyhatrhoz”- rszletezte a szakember.
Az ltalnos nzet az, hogy a Renault-nak konstrukcibl fakad a htrnya, gy a krlbell 40 lers deficit a szezon vgig megmaradhat. “Semmi olyasmi sincs a motorkoncepcinkban, ami megakadlyozhatna abban, hogy berjk az lmenket”- hangslyozta White. Az sem, hogy a Mercedes elklntette a kompresszort, a turbint, s az MGU-H-t? “Nem arrl van sz, hogy mi ne gondoltunk volna erre az elrendezsre. Egyszeren nem gondoljuk gy, hogy ezen mlna a gyzelem.” A Renault Sport fnke mg ezt is megjegyezte: “Nem volt rsznk egy nagy ‘Aha lmnyben’, melyben el kellett volna ismernnk, hogy valamit kihagytunk, bealudtunk”- hvta fel a figyelmet Jalinier.
White azrt annyit elismert, hogy voltak hibk a felkszls s a fejleszts alatt. “Tl ksn teljesltek a clok. Vagy azrt, mert alulbecsltk a kockzatokat, vagy azrt, mert albecsltk a kapacitsunkat, miszerint a rendelkezsre ll id alatt oldjuk meg a hibkat. Azokon a terleteken szembesltnk a legnagyobb problmkkal, melyeket a legkockzatosabbnak is tartottunk.”
/f1-live/