Mateschitz sem hagyhatta ki a hazai futamot, mely messze elmaradt attól, amit sikeresnek lehet nevezni: négy autóból egy ért célba, az is csak gyenge pontszerző helyen. A Red Bull-alapítónak sokkal fontosabb az, hogy a hétvége sikeres lett, mint az, hogy “szerezzenek egy újabb dobogós helyezést”. Ennek ellenére továbbra is fontos lenne, hogy magára találjon a motorpartner.
“Lojális partner vagyunk. Négyszer nyertük meg a bajnokságot a Renault-val. De most komoly a helyzet”- idézte az Österreich lap. “Végre prioritást kell adni a motorfejlesztésnek.”
Fejleszteni pedig van mit, hiába van befagyasztva a folyamat. “Üzemanyag, állóképesség, előgyújtás, szoftver, motorprogramozás, energia-visszanyerő rendszerek. Ez egy komplett erőforrás, így sok lehetőség van arra, hogy a szabályok keretében tegyünk még valamit”- sorolta a lehetőségeket.
Az AMuS szerint a Red Bull saját motor gyártására készül, az egyik partnerük a grazi AVL lehetne. Mateschitz nem tud erről a forgatókönyvről. “Az AVL nem téma. Nagyon specifikus tudással bírnak ezen a területen. Ha összeállítasz egy szakértői csapatot, hogy tervezzenek egy motort, akkor az lényegesen bonyolultabb. Egy Forma-1-es motor miatt nem foghatunk bele még az autóépítésbe is”- zárta a témát.
/f1-live/