A Renault Sport F1 pr futam ta hangoztatja, hogy “na majd most kpesek lesznek lehvni a teljes potencilt”, de ez rendre elmarad, vagy technikai hiba miatt nem jutnak el eddig. Ausztriban mindssze egyetlen autt hajtott Renault-motor az els tzben: hetet Mercedes-erforrsok, mg kettt Ferrari. Marko a verseny eltt pr httel elmondta, a hazai fordult kveten lelnek a cggel, s kirtkelik a helyzetet.
Kzben a Renault folyamatosan az j ken- s zemanyagokban bzik, de az ltaluk biztostott 10 ler kevs. Az Auto Motor und Sport szerint az igazn nagy lps csak Hockenheimben kvetkezik. A Mercedes is gy tesz, de nluk az alapkoncepci is rendben van. “A Ferrari is tbb erre tett szert, mint mi. A Renault egyetlen vlasza az erhinyra a benzin. Kzben a hiba a koncepciban van”- idzte a lap a cmvd csapat tbort.
v kzben csak a megbzhatsg, a kltsgcskkents, vagy a biztonsg miatt lehet hozznylni a motorhoz. Marko nem remnykedik abban, hogy az FIA mg 2014-ben megengedje a rivlis gyrtk felzrkzst. “Ez nem fog megtrtnni. A kvetkez vre koncentrlunk”- mondja Marko. A Renault htrnyt 40 lerre teszik, knnyen lehet, ennyi is marad a szezon vgig. A Lotusnl, akik mg a Red Bullnl is rosszabb helyzetben vannak, 70 lert emlegetnek. Marko s Horner elmondsa szerint a Renault utlagos fejlesztsei s prblkozsai tbbe kerlnek, mint maga a V6-os kifejlesztse.
Radsul a Renault nem tud elllni egy teljesen j koncepcival 2015-re, mert az FIA szablyai nem teszik lehetv az utlagos homologizcit. Jvre mg meglehetsen nagy jtkteret kapnak a mrnkk, mert az talakthat alkatrszek listja tfog, de fokozatosan kevesebb ttel lesz rajta 2018-ig.
Az AMUS gy tudja, a Renault el akarja adni a motorgyrt rszleget, amibe vente 50 milli eurt pumplnak – legalbbis ezt beszltk a paddockban. Az ok: tl drga lett az F1, a sikerek elmaradnak, csak negatv sajtt kapnak. Radsul az gyfelek kzl nem mindenki fizet pontosan: eddig 20 milli eur lzingdjat hvtak le. A Red Bull azt is kiltsba helyezte, hogy beperli a cget, most pedig azt rebesgetik, hogy csak akkor fizet majd a Renault-nak, ha a teljestmny is rendben van.
A lap felveti a lehetsget, hogy esetleg a Red Bull megvenn a rszleget, amennyiben az eladsorba kerl? Erre nincs sok esly, mert a jelenlegi motor, amit alapknt kne venni, nem versenykpes. Radsul Niki Lauda szerint Franciaorszg nem a legjobb helyszn F1-es projektre, ksznheten a munkaviszonyoknak. “Franciaorszgban 37 rt dolgoznak hetente, nlunk Angliban 43-at.”
/f1-live/