Az zemanyag igen fontos szerepet kapott az idei fejlesztsekben, ksznheten a motorok befagyasztsnak s az tfolysi szablynak. A Total jabb varinst vitt el Spielbergbe, ami White elmondsa szerint csak az els olyan volt, amit a plyn is teszteltek. Id kzben szmos varinst kiprbltak, de “nagyon sok teszt van, mieltt egy benzin az FIA-nl landol”, mondta a Renault Sport szakembere.
Azt is elrulta, mirt olyan fontos sszetev az zemanyag. “Az j szablyok 100 kg/rban rjk el az tfolyst. Ez azt jelenti, mindenkinek ugyanaz az zemanyag-mennyisg ll rendelkezsre. Ezrt nagyon fontos az energia, amit ki tudunk nyerni minden csepp zemanyagbl”- magyarzta White. “Minl tbb energit tudsz kinyerni minden egyes cseppbl, annl nagyobb az elnyd a konkurensekkel szemben. Ennyire knnyen ki lehet hozni 1-2 szzalk teljestmnyt, ami a Forma-1-ben nagyon sok. Az zemanyag nagyon fontos rsze lett a teljes teljestmnynek.”
Melyik a legnagyobb ptelem Vettel autjban? – tette fel a krdst a Speedweek. A karosszria, az erforrs, vagy az zemanyag?
“Nehz megmondani. A szezonkezds minden szempontbl nehz volt, s nagyon nagy a nyoms rajtunk”- felelte. “Mindenki nagyon szenved a helyzet miatt, de mindenki nagyon motivlt, s az a cl, hogy a visszatrsnk a cscsra olyan gyorsan realizldjon, amennyire csak lehet.”
A Red Bull rszrl gyakran rkezik kritika a Renault fel, de White szerint minden a legnagyobb rendben van.
“Nagyon intenzv a kzs munka, napi szinten tartjuk a kapcsolatot. A terv vilgos. De a munkaterleteken minden zkkenmentesen zajlik. Senki sem veszekszik, a hangulat j s konstruktv.”
/f1-live/