Az üzemanyag igen fontos szerepet kapott az idei fejlesztésekben, köszönhetően a motorok befagyasztásának és az átfolyási szabálynak. A Total újabb variánst vitt el Spielbergbe, ami White elmondása szerint csak az első olyan volt, amit a pályán is teszteltek. Idő közben számos variánst kipróbáltak, de “nagyon sok teszt van, mielőtt egy benzin az FIA-nál landol”, mondta a Renault Sport szakembere.
Azt is elárulta, miért olyan fontos összetevő az üzemanyag. “Az új szabályok 100 kg/órában írják elő az átfolyást. Ez azt jelenti, mindenkinek ugyanaz az üzemanyag-mennyiség áll rendelkezésére. Ezért nagyon fontos az energia, amit ki tudunk nyerni minden csepp üzemanyagból”- magyarázta White. “Minél több energiát tudsz kinyerni minden egyes cseppből, annál nagyobb az előnyöd a konkurensekkel szemben. Ennyire könnyen ki lehet hozni 1-2 százalék teljesítményt, ami a Forma-1-ben nagyon sok. Az üzemanyag nagyon fontos része lett a teljes teljesítménynek.”
Melyik a legnagyobb építőelem Vettel autójában? – tette fel a kérdést a Speedweek. A karosszéria, az erőforrás, vagy az üzemanyag?
“Nehéz megmondani. A szezonkezdés minden szempontból nehéz volt, és nagyon nagy a nyomás rajtunk”- felelte. “Mindenki nagyon szenved a helyzet miatt, de mindenki nagyon motivált, és az a cél, hogy a visszatérésünk a csúcsra olyan gyorsan realizálódjon, amennyire csak lehet.”
A Red Bull részéről gyakran érkezik kritika a Renault felé, de White szerint minden a legnagyobb rendben van.
“Nagyon intenzív a közös munka, napi szinten tartjuk a kapcsolatot. A terv világos. De a munkaterületeken minden zökkenőmentesen zajlik. Senki sem veszekszik, a hangulat jó és konstruktív.”
/f1-live/