A legtbb F1-es versenyz ellene van az j biztonsgi auts fzisnak: Hlyesg az egsz?
A jvre bevezetsre vr biztonsgi auts fzis nem aratott osztatlan sikert a Forma-1 versenyzi kztt, akik kzl sokan ellenzik az tletet.
A Vilg Motor Sport Tancs (WMSC) hivatalosan is jvhagyta azt a mdostst, miszerint 2015-tl a versenyzk a biztonsgi auts fzis vgn ll rajttal folytatjk tovbb a versenyt. A Pirelli szinte azonnal felszlalt s pontostst krt, mivel ezen szably nemcsak a motorok htsre, de a gumikra is komoly hatssal lehet.
A versenyzk kzl eddig csak 2009 Forma-1 vilgbajnoka, Jenson Button volt az, aki pozitvan fogadta az j szablyt. Daniel Ricciardo, a Red Bull Racing ausztrl versenyzje nem igazn rl a mdostsnak.
„Nagyon sokan nem rtettnk ezzel egyet a versenyzk kzl, amennyire n tudom. Hagyom, hogy az idsebb versenyzk kifejtsk ezzel kapcsolatban a gondolataikat. n annyit mondtam, hogy szerintem ez nem a legjobb megolds. Megltjuk, hogy a tbbiek mit mondanak errl.” – a brit Autosport lap hasbjain Ricciardo.
„Nem akarok nagyon belemenni ebbe a krdsbe, de ha 20 msodperccel vezetsz egy versenyt, majd a biztonsgi aut bejn a plyra, automatikusan elveszted ezt az elnyt. De ekkor mg mindig nagy eslyed lehet a gyzelemre. Az j szabllyal azonban jra kell rajtolnunk, amivel sokkal tbbet veszthetnk. Ilyenkor elveszthetjk azt az elnyt, amirt kemnyen megdolgoztunk.”
„Egy ilyen jraindtsnl brmi megtrtnhet s most nemcsak a balesetekrl beszlek. Egy rossz starttal az els helyrl a negyedik helyre is visszacsszhatsz az els kanyarban. s akkor mi lesz a gumikkal? Ha nem vlhatsz t j gumikra, akkor a hmrsklet drasztikusan cskkenni fog. Eleinte az rvem az volt, hogy a vezet nagyot bukhat ezzel, de most mindenki a biztonsgrl beszl.”
„Lnyegesen nehezebb a start hasznlt gumikon, ami elssorban a hmrskletnek ksznhet.”
/f1-live/
|