Új taktika a Red Bullnál: Ezért a két másodperces időmérős hátrány?
Hatalmas előnnyel utasította maga mögé a Mercedes a spái esőben a Red Bullt, ám a címvédő alakulat figyelmeztet, alacsony leszorítóerős autójukkal száraz pályán jelentősen közelebb kerülhetnek a németekhez.
A McLaren és a Toro Rosso után a Red Bull a harmadik csapat, amely élt bónuszlehetőségével, s a Belga Nagydíj pénteki edzései után változtatott eddigi váltó-áttételezésén. Az idei évtől nyolcsebességes váltók fokozatait év elején állandósították, s a szabályok értelmében ezen csak egyszer lehet változtatni a szezonon belül. Az első fokozatot minden csapat a monacói pálya leglassabb kanyarjához, a nyolcadikat pedig Monza leggyorsabb egyeneséhez igazítja, míg a köztes fokozatokat a többi pálya igényeinek megfelelően alakítja. Miután a Renault idén a vártnál gyengébb motorral állt elő, a Red Bull áttételezése a hírek szerint eleve nem volt ideális. Most azonban, a franciák fejlesztései után ezen is változtathattak – ami remekül jöhet számukra a gyors pályákon.
Sebastian Vettelék emellett a további teljesítményjavulás érdekében Spában a pénteki teszt után úgy döntöttek, a kisebb leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat használják a hétvége hátralévő részében, mely tovább növeli végsebességüket is. A hatás nem maradt el: az időmérőn Daniel Ricciardóé volt a harmadik, Sebastian Vettelé a hatodik leggyorsabb csúcssebesség – meglehetősen szokatlan ennyire elöl látni a két Red Bullt ezen tabellán.
Hogy Vettel végül nem kevesebb, mint két (!) másodpercet kapott a pole-t megszerző Nico Rosbergtől, mindezek ismeretében nem is akkora meglepetés: a Red Bull rendkívül kis leszorítóerővel hátrányban volt a vizes pályán. Vasárnap azonban változhat a helyzetük – akkorra száraz időt jósolnak. „Holnap száraz lesz az idő, akkor derül majd ki, mennyire vagyunk versenyképesek a Mercedesszel – nyilatkozta Vettel. – Összességében sosem mehetsz azonban biztosra ezen a pályán. Ma láthattuk, mi minden változhat egyetlen óra alatt – jégeső, aztán napsütés, aztán újra eső, újra napsütés… Már eleve szerencsésnek vallhatom magam, hogy a legjobb tízbe kerültem, mivel kicsit hazardíroztunk, mert szerettem volna egy szett gumit megtartani a Q3-ra. Elég szoros volt, a pálya ugyanis gyorsan felszáradt és egyre gyorsabb lett. De végül sikerült.”
„Biztos vagyok benne, hogy a kisebb leszorítóerős csomagunk száraz pályán kifizetődő lesz, de az esőben eléggé a határon voltunk – különösen az Eau Rouge volt csúszós, de nem csak ott voltak nehéz pillanataim” – mesélte Vettel.
„Jó érzés ennyire elölről rajtolni, ez előny a verseny szempontjából. Szeretnénk felbosszantani holnap a Mercedest. Először is sokat segítene, ha nem sikerülne nekik a rajt. Hallom, hogy továbbra is száraz időt jósolnak, de az időjárás-jelentés mindig csak egy dolog, majd meglátjuk, mi lesz, ha az égre tekintünk. Szeretném, ha holnap bírná a technika, a többit majd megoldjuk” – magyarázta a címvédő.
Végül arról kérdezték, elégedett-e azzal, hogy Magyarország után ismét sikerült maga mögé utasítania Daniel Ricciardót szombaton, jelezte, már a könyökén jön ki az állandó összevetés csapattársával. „Ez nem számít. Nem tudom, nektek miért mindig ilyen fontos ez. Engem sokkal inkább az foglalkoztat, hogy mennyire vagyunk messze a Mercedesektől. Számomra ez a fontos, nem Daniel helyezése” – zárta rövidre a kérdést a négyszeres világbajnok.
/telesport/
|