SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Kirúgási hullám a Ferrarinál: Ez a helyes út?

Nagytakarítást végzett a pocsék idényt záró Ferrari az idény végeztével. Vajon a sorozatos kirúgások jelentik a valódi megoldást az olaszok gondjaira? A szakíró szerint a Scuderia tanulhatna egy s mást a Williams rutinos technikai igazgatójától…

Az új csapatfőnök, Maurizio Arrivabene november végi kinevezésével felállt a Ferrari új csapatvezetése, mely komoly „tisztogatásba” kezdett. Távozott Pat Fry, Nikolasz Tombazisz, Hamasima Hirohide, s a stratégia Neil Martin elbocsátásáról is pletykálnak. Miközben az alapító Enzo Ferrari fia, Piero a napokban úgy nyilatkozott, neki tetszik, hogy Sergio Marchionne és Arrivabene ilyen gyökeres változtatásokba kezdett, vannak, akik aggódva figyelik, mi történik mostanság Maranellóban.

A csapat korábbi vezetője, Jean Todt például pár hete (még a kirúgási hullám előtt) figyelmeztetett: a csapat helyzete korántsem olyan drámai, hogy hirtelen forradalmi változásokra lenne szükség. Mark Hughes, a Motorsport című szaklap munkatársa pedig szintén kétkedik a személycserék helyességében.

A brit szerint ugyanis nem az eddigi kulcsemberek kirúgása az egyetlen megoldás a jobb eredmények eléréséhez, s ezt legjobban a Williams példája igazolja. A csapat 2013-ban mindössze öt pontot volt képes összekaparni, s ezzel története egyik legrosszabb szezonját teljesítette. Idén azonban a Mercedes mögött év végére övék lett a második legjobb autó, s megszerezték a konstruktőri bajnokság harmadik helyét is.

Ebben kulcsszerepe volt Pat Symondsnak, a csapathoz múlt év közben csatlakozó technikai igazgatónak, aki ahelyett, hogy tisztogatásba kezdett volna, csupán hatékonyabbá tette a patinás alakulatot. „Ez egy igazán jó csoport” – nyilatkozta a Williamsről év végén Symonds. „95%-ban ugyanaz a csapat, amely tavaly volt, de egyszerűen jobban csináljuk a dolgokat, és senkinek sem kell mindig attól tartania, hogy bajba kerül, ha hibázik.”

„Olyan csoport alakult ki itt, amely ugyanúgy dolgozik, mint a Renault a sikeres időszakában. Az emberek élvezik, hogy együtt dolgozhatnak, őszinték egymással, nem mutogatnak a másikra. Igazán hozzáértő emberekről van szó, de senki nem mondta meg nekik, mit kell tenniük, és ők egyszerűen csak nem tudtak eléggé az autó teljesítményére összpontosítani. Csak a saját részlegük teljesítményére fókuszáltak, ahelyett, hogy együtt dolgoztak volna. Nem csak a legjobb szélcsatornai adatok elérésével kellett volna foglalkozniuk, hanem azzal, hogy mit kell tenni azért, hogy gyorsabbá tegyék az autót” – magyarázta Symonds.

A Ferrari az egyszerűbb utat választotta

Hughes szerint a Ferrari azonban ezen megoldás helyett a drasztikusabb és könnyebb utat választotta: a meglévő szakembereit inkább elküldte, ahelyett, hogy megtalálta volna a módját annak, hogyan hozzon ki többet belőlük. A fő problémát ezzel azonban korántsem biztos, hogy megoldotta. „Amikor visszaesik a teljesítmény, egyfajta örvénybe kerül a csapat. Az emberek félni kezdenek és védekeznek. Próbálják bizonygatni, hogy a gondok nem miattuk álltak elő, hanem a szervezet valamely másik részén. És megkezdődik a versengés a részlegek és emberek között. Az együttműködés és a rugalmasság egyre inkább csorbát szenved. Symonds ezt a folyamatot állította meg azzal, hogy elhárította a kirúgások veszélyét, és mindenki tudtára adta, hogy az új vezetés nem a felelősségre vonást, hanem a csoport fejlődését tűzte ki célul” – elemezte a Williams, és általában a bajba jutó csapatok helyzetét Hughes. De vajon mit üzennek a mostani kirúgások a Ferrarinál maradó szakemberek számára…?

A Symondséhoz hasonló közbeavatkozásra Hughes szerint csak kevés, igazán jó képességekkel megáldott mérnök képes, amilyen a brit vagy éppen Ross Brawn volt. „Irányítani magasan képzett versengő személyeket, hogy a legjobb eredményt érjék el a csoport egészének számára, nem könnyű feladat – és talán ez a legértékesebb képesség, amivel egy Pat Symondshoz hasonló mérnök rendelkezhet. Az igazi csúcsmérnökök jellemvonása, hogy kivételes tehetségük van arra, hogy tehetséges mérnököket rávegyenek, a csapat, ne pedig a saját hasznukra dolgozzanak.”

„A Ferrarinál mindez csak akkor működött, amikor a felső vezetés kimaradt a napi munkából, s ezáltal nem félt senki sem és nem voltak belső harcok sem. Ross Brawn és Jean Todt töltötte be ezt a szerepet, ők tartották távol Luca di Montezemolót attól, hogy közbeavatkozzon. Ironikus módon a 70-es években Montezemolo is hasonló szerepet töltött be” – írja a szakértő.

Vajon Allison, Marchionne és Arrivabene elég jók a feladatra?

A Ferrari azzal, hogy átállt a Mercedes és a Red Bull által már régebb óta alkalmazott struktúrára, s megosztja a vezetői szerepeket, talán egy lépést tett a megoldás felé. Miközben Arrivabene a politika színterén küzd a Scuderiáért, a technikai kérdésekben szabad kezet ad James Allisonnak – hasonlóan ahhoz, ahogyan a Mercedesnél Toto Wolff Paddy Lowe-nak, a Red Bullnál pedig Christian Horner Adrian Newey-nak. Ahhoz, hogy ez a szisztéma működni kezdjen, azonban akár évekre is szükség lehet.

Ahogyan a folyamat ellenkezője is sokáig tartott Maranellóban. „Időnként szezonokba telik, mire a dominanciából a középszerűségbe süllyed egy csapat. A Ferrarinál mindez Brawn és Todt távozása után nyolc évvel ezelőtt kezdődött, és 2014-ben tetőzött. De most, hogy már megtörtént, számos kulcskérdés felmerül. A maradó technikai igazgató, James Allison vajon képes lesz-e úgy inspirálni a csapatot, mint korábban Ross Brawn, és közben ugyanolyan jól betölteni a technikai igazgató szerepkört? Másodszor pedig ha James képes is lesz komoly fejlődést elérni a csapattal, vajon a felső vezetés Sergio Marchionnéval és Maurizio Arrivabenével elég képzett-e ahhoz, hogy visszalépjen és hagyja őt dolgozni?” – teszi fel a kérdést Hughes.

/formula/


2014.12.31. 16:49, Andi Vissza a bloghoz
Még nincs hozzászólás.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal