Legalbbis errl van meggyzdve a gumiszllt Pirelli, amely 2014-re mg csak az j F1-es szablyrendszer tanulveknt tekintett, s nagy ugrst vr az Ausztrl Nagydjtl fogva.
Mivel tavaly egszen j technikai elrsrendszer rkezett a Formula-1-be, mindenki szmtott r, hogy a temp cskkenni fog az elmlt vekhez kpest. Br a V6-os turberforrsok a vgsebessgen javtani tudtak, a kridk cskkentek az elz szezonhoz kpest. Mgis kisebb mrtkben, mint amirl a vrakozsok szltak: egyesek azzal riogattak, hogy az ideredmnyek GP2-es szintre esnek vissza, ennek ellenre Nico Rosberg mr Spban jobb krt teljestett, mint a 2013-as leggyorsabb id. Vrhat, hogy a 2015-s szezonban, miutn a csapatok az erforrsokon s aerodinamikn is fejlesztenek, az autk mg gyorsabbak lesznek.
„Az elz szezon sorn a motorgyrtk, a csapatok s mi is sokat tanultunk” – mondta Paul Hembery, a Pirelli F1-es fnke az f1news.ru oldalnak. „rdekes lesz ltni, mi vr rnk Ausztrliban. Csak akkor lesz valdi elkpzelsnk arrl, milyen mrtk vltozsok kvetkeztek be.”
Hozztette, bizonyos sejtelmk mr jelenleg is van ezekrl a vltozsokrl. „A Pirellinl mr most van specifikus informcink arrl, mit vrhatunk a kvetkez szezonban. Azt mondhatom, nmelyikk nagyon rdekes, s most mg enyhn fogalmaztam. Jelents nvekedst vrunk a tempban, amikor pedig figyelembe vesszk, ltalban mennyit fejldnek a kridk egy szezon sorn, azt hiszem, 2015 vgn kzel kerlnk ahhoz, hogy rekordokat dntsnk.”
Hembery egy korbbi nyilatkozatban azt is kiemelte, ez a gyorsuls egyttal azt jelenti, hogy az abroncsok teljesen eltren fognak viselkedni. „Ha egy-kt msodperccel javulnak a kridk, akkor a gumik hasznlata teljes mrtkben megvltozik. Mindenesetre nagyon jl sikerlt alkalmazkodni az idei vltozsokhoz, s meg tudtuk tallni az egyenslyt” – mondta akkor a szakember.
/formula/