Sebastian Vettel tökéletesen kezdte karrierjét a Ferrarival, miután az élre vezette az olasz csapatot a 2015-ös szezonra felkészítő első tesztnapon, Jerezben.
A négyszeres világbajnok, aki a Red Bulltól igazolt a Ferrarihoz 60 kört tett meg az SF15-T volánja mögött 1.22.620-as idővel végzett az élen vasárnap.
„ A mai egy jó kezdés volt. Nem mondhatok többet, mert ez még csak a kezdet. Minden más, még a filozófia is az autó mögött, ahhoz képest, amiben eddig részem volt. De azonnal nyugodtnak éreztem magam a csapatnál és a srácok is örömmel fogadtak.” – mondta Vettel.
A második leggyorsann a Sauber volt, Marcus Ericsson Vettelhez hasonlóan szintén új csapatnál debütált ma. A svéd, 73 kört teljesített a kék sárga C34 volánja mögött. Legjobb ideje : 1.22.777.
„ Azt hiszem jó okunk van az örömre. Sok kört tettünk meg, és sok beállítást próbáltunk ki. Nem voltak nagyobb gondok az autóval, ami tényleg nagyon sokat jelent.” – nyilatkozta Ericsson.
Ám a legboldogabb harmadik helye ellenére mégis Nico Rosberg lehet, aki 157 kört futott a Mercedesszel az első tesztnapon – kétszer annyit, mint bármely más csapat.
„ Jó kezdete ez a téli tesztnek. Az elején am egbízhatóságra törekszünk és ezt a mai nap is hűen alátámasztja, mivel sok időt töltöttünk a pályán. A srácok a gyárban teljesen új autót építettek és most idejöttünk, hogy megnézzük hogyan műküdik, tehát a csapat nagyszerű munkát végzett a télen.
Hosszabb etapokat is teljesítettünk az első napon, ami szintén lenyügöző. Remek csapatunk van és ez tesz engem igazán boldoggá. Mint versenyző, mindig tudni akarod mennyire vagy versenyképes másokkal szemben – de ezzel meg kell várnod az ausztrál időmérőedzést. A következő tesztnapokon meg kell győződnünk arról, hogy minden rendben van az autóval belül is.”
Daniel Ricciardo a negyedik leggyorsabbnak bizonyult a zebra csíkosra festett RB11-gyel, a mechanikai problémák ellenére az ausztrál 35 kört ment. Az autó az RB10-es tovább fejlesztett változata. „ Nem fogokr észletekbe bocsátkozni. Nem tudtunk több kört megtenni, de még így is többet sikerült mennünk, mint tavaly! Nagyjából minden úgy megy, ahogy kellene. Persze vannak gondjaink, de ha egyszer elindul, akkor minden normálisan halad majd.” – tetet hozzá a Red Bull elsőszámú versenyzője.
Valtteri Bottas a Williams FW37-re keresztelt gépe mögött 73 kört tett meg.
„ Jól kezdtük a hetet és örülünk, hogy még egy lépést tehettünk a tavaly év végi autóhoz képest. Tudjuk, hogy sokat kell tanulnunk és javulnunk, de azt is, hogy képesek leszünk minderre, a teljesítményen és az erőforráson kell dolgoznunk. Nagyon sok erőssége van az autónak, jó eredményt értünk el ma, így nagyon örülök.”
Kicsivel volt lassabb Bottasnál, Carlos Sainz Junior, aki a hatodik helyen fejezte be a napot a Torro Rosso STR10-ed kódjelű versenygéppel. A spanyol újonc miatt ugyanis piros zászlóval félbe kellett szakítani a tesztelést, ugyanis az autója megállt a pálya hátsó egyenesében.
Fernando Alonsonak mindösszesen hat kört sikerült teljesítenie ma a McLaren-Hondaval.
„ A modern Formula-1-es gépek összetettségére való tekintettel a mai problémák egyáltalán nem lepnek meg.” – kezdte a spanyol. „ Ezek azok a dolgok, amiket tapasztalsz az első Formula-1-es teszt során. De fantasztikus nap volt számomra : kiváltság volt első alkalommal vezetni az autót – miután a Honda 23 év után tért vissza a McLarenhez – rendkívül büszkének érzem magam.
Nyilvánvalóan nem igazán érzemm ég az autót – mivel néhány kört mehettem csak, és ezeket is lassú tempóval, alacsony fordulatszámon – így több időre van szükségem ahhoz, hogy beszélhessek erről. De úgy tűnik minden jól alakult, és azt mutatja, amit vártunk.”
A Force India úgy döntött kihagyja az első tesztet, illetve a Lotus sem képviselteti magát, akiknek autója csak késő vasárnap érkezett meg Spanyolországba. Az enstone-i bázisú csapat most egy programpt épít fel, így nem valószínű, hogy a harmadik tesztnapig pályára lépnek.
(c) Írta: Andi, a formula1.com alapján