Első hivatalos tesztnapja után boldogan nyilatkozott a négyszeres világbajnok, a Ferrari újdonsült pilótája, Sebastian Vettel. Majd hozzátette jó érzés volt autóban ülni, de nincsenek illuziói az idei szezonnal kapcsolatban – tavaly ilyenkor csapattársa, Kimi Raikkönen vezetett a Scuderiával, az olaszok mégis győzelem nélkül zárták a 2014-es szezont…
Sebastian, túl az első Ferraris tesztnapon – több kört tettél meg, mint tavaly ilyenkor a Red Bullal – és a legjobb időt futottad: ez az autó a ’vörös istennő’ , amiről Michael Schumacher mindig is beszélt?
Sebastian Vettel: Igen, ez egyjó nap volt. Persze sokkal több kört szerettünk volna megtenni – ahogy mindig – de úgy döntöttünk, hogy alaposan átnézünk mindent mivel problémák adódtak a telemetriával, így jobbnak láttuk, ha ezeket szüntetjük meg és nem visszük magunkkal a következő szakaszra. De igen, összeségében jó napot zártunk.
Teljesen másképp nézel ki: vörös overáll, kicsit élesebb hajvágás, egy új autóban ülve. És teljesen más garázsba és motorhome-ba sétálsz be – milyen érzés mindez?
SV: Igen, sok az újdonság! Nagy változás. És ez mindennappal egyre jobb lesz. Párszor jártam már Maranelloban a téli időszak alatt és minden alkalommal mély benyomást tett rám a hely. Hatalmas potenciál van benne. Igaz, hogy sok még a tennivaló mire minden apró rész a helyére kerül, de megvan a motiváció mindenkiben beleértve engem is arra, hogy minél hamarabb visszatérjünk.
A Ferrari mindig is egy nagy családként működött. Családtagnak érzed már magad?
SV: Lépésrőé lépésre haladok effelé. Minden csapatnak megvan a maga kultúrája – ugyanez volt a Toro Rossoval és a Red Bullal is, és most ez igaz a Ferrarira is. A Ferrari kicsit olyan, mint a Toro Rosso – hiszen mindkét csapat olasz központú. Nagyszerű éveket töltöttem a Red Bullnál, de összefoglalva : a Ferrari valami egészen különleges. Nagyon megkönnyítették a beilleszkedést – tárt karokkal fogadtak.
Minden évben elnevezed az autóidat. Megtartod ezt a szokást – találtál már nevet az SF15-T-nek is?
SV: Természetesen, ezt továbbra is így lesz – de még nincs neve. De még csak me vezettem először és először meg kell ismernem az autó karakterét ahhoz, hogy kitaláljuk a mérnökökkel a megfelelő nevet – és pontosan ezt fogjuk tenni.
A te nevedhez fűzödik a nap legjobb ideje. Fontos jelentőséggel bír ez számodra?
SV: Természetesen, az első helyen végezni, mindig kellemes, de ezek csak tesztidők – különösen az első teszt – kevés jelentőségük van. Ez több, mint jó érzés. Tudjuk, hogy sok még a tennivaló, még mindig a Mercedes a mérvadó – és ők több, mint 150 kört tettek meg ma, ami azt jelenti, hogy egy nagyon megbízható autóval kezdték a szezont. Reméljük, nem lesznek olyan gyorsak, mint tavaly! (nevet)
Említetted, hogy jópár különbség van az idei és tavalyi autó között. Jól vezethető?
SV: Ahogy azt mondtam, a kormány és az elrendezése is nagyon más attól, amit eddig használtam – és nem vezettem a 2014-es Ferrarit, így nincs tapasztalatom sem – de a maiak alapján: igen, ez egy nagyon pozítiv nap volt. A télen pedig meggyőződhettem arról, hogy teljesen másképp helyezkednek el a gombok és kapcsolók.Nem futottunkm a sokat, de a pályán elért időnk nagyon jó kiindulási pont.
A csapatfőnököd szerint két győzelmet szívesen vennétek az idén…
SV: … és még többet! De idő kell hozzá.
Mi az idei célod?
SV: A különbségek csökkentése az élenállókkal szemben. A Mercedes remek munkát végzett tavaly – tehát a cél csökkenteni a különbséget.
Michael Schumachernek öt év kellett ahhoz, hogy bajnok legyen a Ferrarival. Mit gondolsz neked ilyen hossú időbe telik majd?
SV: Ez egy más helyzet. Sok új dolgot kell nekem is megemésztenem és ez időbe telik. Megkaptad a jelenlegi autód és megpróbálod a lehető legtöbbet kifacsarni belőle, de a csapatban sok új ember van és időbe telik mire minden a helyére kerül. Így az idei évben a legfontosabb: kihozni a maximumot a szezonból és csapattként fejlődni.
(c) Írta: Andi, a formula1.com alapján