Mire lehet képes a Ferrari?
Az elmúlt napok eredményei egyre több riválist győznek meg, ám egyes megfigyelők szerint egyelőre nem feltétlenül ők tűnnek a Mercedes első számú kihívójának…
Két elsőség és egy második hely a Ferrari eddigi mérlege Jerezben. Olasz források szerint a Scuderiának sikerült előrelépést tennie a karosszéria és a motor terén is, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen pedig bizakodva nyilatkoztak új autójuk eddigi teljesítményéről. Azt ugyanakkor ők is tudják, az első teszt eredményeiből óriási hiba lenne bármiféle következtetést levonni.
Mégis, kedden már az ellenfelek is pozitív véleménnyel voltak az SF15-T-ről. Nico Rosberg elismerte, a Mercedes figyelmét is fölkeltette a maranellóiak teljesítménye; Daniel Ricciardo potenciális ellenfélként beszélt róluk, míg Felipe Massa pedig úgy vélte, ha Barcelonában is hasonló formában lesz egykori csapata, tényleg számolni kell velük az élmezőnyben.
A Mercedes tanácsadója, Niki Lauda az elmúlt napokban a jerezi pálya egyik szakaszához invitálta az istálló motormérnökét, Andy Cowellt, valamint a főtervező Aldo Costát, hogy megfigyeljék a riválisokat, s köztük az első két nap leggyorsabb autóját. „Meg akartam mutatni nekik, mennyire nyugodt, mégis mennyire gyors az új Ferrari Vettellel a kanyarokban. Sajnos ezt nem tudtuk összevetni a mi autónkkal, mert az akkor már nem körözött” – nyilatkozta az osztrák a Bildnek.
„Ez jó motiváció az embereinknek arra, hogy mindig a maximumot nyújtsák. Ha egy ló orra elé sárgarépát tartanak, az is gyorsabban kezd futni…” – élt hasonlattal a háromszoros világbajnok. A svájci Blicknek pedig hozzátette: „Szándékosan vettem fel a vörös sapkámat ma: ezzel akartam motiválni a fiúkat. A Ferrari lehet az egyik fő ellenfelünk 2015-ben.”
Ricciardo 8 tizede Räikkönennek…
Az első két tesztnapon diadalmaskodó Sebastian Vettel ugyanakkor már kezdettől fogva hangsúlyozta: az eredmény csalóka lehet, ezért nem árt óvatosan kezelni azt. És nincs is mindenki meggyőződve arról, hogy a Scuderia jelenti a legnagyobb veszélyt a címvédő Mercedesre. „Aki fogadni szeretne, annak még jobb lenne várni egy kicsit. Még túl korai lenne. A Ferrari jónak tűnik, de még mindig a Mercedest látom előnyben, főként a 2014-es eredményeikre alapozva” – nyilatkozta például a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery.
A német Auto Motor und Sport tudósítója, Michael Schmidt mindeközben keddi tapasztalatai alapján úgy véli, a Mercedesnek sokkal inkább a Red Bulltól kéne tartania, mintsem a Ferraritól. A nap végén a korábban erőforrás-problémáktól hátráltatott Daniel Ricciardo hosszabb etapokat is tudott teljesíteni, s ezek az ausztrál elmondása szerint biztatóak voltak. „Tíz-tizenöt kört futottam, következetes időkre voltam képes” – nyilatkozta.
Schmidt pedig hozzátette, saját mérései alapján Ricciardo ekkor 0,8 másodperccel volt gyorsabb a Ferrarinál. „Méréseink szerint az előző év harmadikja nyolc tizedet adott Kimi Räikkönennek, aki ugyanebben az időpontban hasonló programon volt. Ennek ellenére a Red Bull még hátrányban van: a három nap alatt megtett 102 körüket a Mercedes egy délelőtt során teljesíti” – utalt arra, hogy az osztrákok megbízhatósági gondjaik miatt még nem tudták megmutatni igazán, mire is képesek.
/telesport/
|