Az zemanyag-tfolysra vonatkoz F1-es szablyok mr tavaly is nagy visszhangot keltettek, idn a mrsi rendszeren szigortana az FIA, amely miatt a Mercedes s Ferrari aggdhat.
Tavaly, a V6-os turbmotorok rkezsekor vezettek be j limitet az autk fogyasztst illeten: az zemanyag tfolysi sebessge nem lpheti tl a 100 kg/h mennyisget. A Red Bull mr az els versenyen belebukott a szablyba, ezrt fosztottk meg Daniel Ricciardt kivl msodik helytl hazai nagydjn. A kizrst vita kvette, a csapat az FIA mrmszereit kifogsolta.
A ksbbiekben nem jrt hasonlan slyos kvetkezmnyekkel az elrs, egy vvel az emltett esemnyek utn azonban az FIA szigortson gondolkodik. Az tfolyst eddig csupn a rendszer egy pontjn mrtk, a szvetsg azonban arra gyanakszik, hogy egyes gyrtk trkkznek: mg a mrt ponton valban nem lpik t a 100 kg/h sebessget, ms terleteken ennl gyorsabban ramlik az zemanyag. A rendszerbe tbb szenzort helyeznnek, olasz sajthrek szerint mr a Knai Nagydjtl.
Az Omnicorse lap gyantja, hogy a fent emltett kibv szerepet jtszhat a Mercedes megnvekedett elnyben, valamint a Ferrari elrelpsben. A beszmol szerint az emltett kt gyrt motorjai 500 bar befecskendezsi nyomssal mkdnek, ezt a mennyisget pedig az tfolysi sebessglimit tllpse teszi lehetv. A kszkd Renault-motor ekzben tovbbra is csak 250 barral dolgozik. Az Omnicorse szerint a Honda is kpes lehet 500 barra, m, mint maguk is bevallottk, a megbzhatsg rdekben alacsonyabbra tekertk a teljestmnyt Ausztrliban.