Jobb a Ferrari, mint azt Melbourne mutatta?
Az eredmény csalóka. Noha Ausztráliához képest jóval közelebb kerültek a Mercedeshez, Kimi Räikkönen úgy véli, sokkal többre is képes lett volna a Ferrari a pénteki nyitónapon Sepangban!
Két hete Melbourne-ben még egy-másfél másodperc körül mozgott a hátrányuk a Mercedesekkel szemben a pénteki szabadedzésen – ma mindkét alkalommal fél másodpercen belül voltak hozzájuk képest. A Ferrarinál mindkét alkalommal Kimi Räikkönen volt a gyorsabb. A finn délután 0,373 másodpercet kapott a győztes Lewis Hamiltontól, ám elmondása szerint ennél gyorsabb körre is képes lett volna, ha Roberto Merhi kicsúszása miatt nem éppen első próbálkozásakor állítják le az edzést.
„Délelőtt könnyebb volt vezetni az autót, mint délután. Ennek ellenére a köridőink nem voltak rosszak. Sebastian és én is a lágy gumival mentünk, amikor jött a piros zászló, szóval még lehetett volna jobb is. Az autó egyensúlya nem tűnt rossznak, de a körülmények eléggé nehézzé tették a dolgunkat. Röviden összefoglalva: gyorsabbak is lehettünk volna, de nem történt katasztrófa” – idézte a Speedweek Räikkönent.
A finn azt azonban még nem tudja, közelebb kerültek-e a Mercedeshez Ausztrália óta. „Ezt még nem tudom megmondani. Az időmérő edzésig még javulnunk kell, dolgoznunk kell a beállításokon, és el kell érnünk, hogy könnyebben vezethető legyen a kocsi.”
A Ferrari versenytempóját már Ausztráliában is sokan dicsérték – és a megfigyelők szerint Sepangban is igen biztató képet mutattak a vörös gépek a délutáni hosszú etapok során. „Az autó a versenyszimuláció alatt úgy viselkedett, mint a gyors körökön, de nem tudom, a többiek mit csináltak és mennyire voltak gyorsak. Tudjuk, hogy még van min javítanunk, és sikerülni is fog.”
Räikkönen ettől függetlenül nem bocsátkozott jóslatokba, s nem merte kijelenteni, hogy megszorongathatják a Mercedest. „Nem tudom, mit csináltak mások, nekünk amúgy is csak magunkra szabad figyelnünk, és pontosan így is teszünk” – fogalmazott 2007 bajnoka.
Melbourne felnagyította a Ferrari valós hátrányát?
A Ferrari esélyeiről a technikai igazgató, James Allison is bizakodva beszélt. A brit szakember úgy érzi, valóban közelebb léptek a Mercedeshez. „Az autó jól ment, Kimi is, de Sebastian is. Ha megnézzük, Sebastian a keményebb gumin érte el a legjobb idejét a második edzésen, Kimi pedig a lágyon, de koptatott lágyon. Úgy vélem, mindkettejüknek jó versenye lehet vasárnap, legalábbis a ma látott versenytempó alapján” – nyilatkozta Allison.
Majd miután a Mercedes utoléréséről kérdezték, hozzátette: „Jó lenne, ha éreznék a tarkójukon a leheletünket, vagy legalábbis ha idővel eléjük kerülhetnénk. Szerintem Melbourne rólunk festett előnytelen képet. Talán megelőzhettük volna a Williamseket az időmérőn, és talán tizenöt-húsz másodpercre csökkenthettük volna ezzel a hátrányunkat a versenyen. Jó lenne tiszta időmérő edzést teljesíteni itt, aztán meglátjuk, mire megyünk.”
Allison elmondta, autójuk karosszériája és erőforrása egyforma ütemben fejlődik. „A motor és a karosszéria révén nyert időnk nagyjából egyenlő. Utóbbi területen azonban úgy vélem, nagyobb lehetőségeink vannak, hiszen az aerodinamika határozza meg leginkább a köridőt. Az aerodinamika nálam 80-20%-os aránnyal vezet az egyéb nyereségekkel szemben, mint amilyen a hűtés hatékonysága, amit később szintén az aerodinamika javítására fordíthatunk, hiszen szűkebbre szabhatjuk vele az autó hátsó részét” – elemzett Allison.
/ts/
|