Jobb a Ferrari, mint azt Melbourne mutatta?
Az eredmny csalka. Noha Ausztrlihoz kpest jval kzelebb kerltek a Mercedeshez, Kimi Rikknen gy vli, sokkal tbbre is kpes lett volna a Ferrari a pnteki nyitnapon Sepangban!
Kt hete Melbourne-ben mg egy-msfl msodperc krl mozgott a htrnyuk a Mercedesekkel szemben a pnteki szabadedzsen – ma mindkt alkalommal fl msodpercen bell voltak hozzjuk kpest. A Ferrarinl mindkt alkalommal Kimi Rikknen volt a gyorsabb. A finn dlutn 0,373 msodpercet kapott a gyztes Lewis Hamiltontl, m elmondsa szerint ennl gyorsabb krre is kpes lett volna, ha Roberto Merhi kicsszsa miatt nem ppen els prblkozsakor lltjk le az edzst.
„Dleltt knnyebb volt vezetni az autt, mint dlutn. Ennek ellenre a kridink nem voltak rosszak. Sebastian s n is a lgy gumival mentnk, amikor jtt a piros zszl, szval mg lehetett volna jobb is. Az aut egyenslya nem tnt rossznak, de a krlmnyek elgg nehzz tettk a dolgunkat. Rviden sszefoglalva: gyorsabbak is lehettnk volna, de nem trtnt katasztrfa” – idzte a Speedweek Rikknent.
A finn azt azonban mg nem tudja, kzelebb kerltek-e a Mercedeshez Ausztrlia ta. „Ezt mg nem tudom megmondani. Az idmr edzsig mg javulnunk kell, dolgoznunk kell a belltsokon, s el kell rnnk, hogy knnyebben vezethet legyen a kocsi.”
A Ferrari versenytempjt mr Ausztrliban is sokan dicsrtk – s a megfigyelk szerint Sepangban is igen biztat kpet mutattak a vrs gpek a dlutni hossz etapok sorn. „Az aut a versenyszimulci alatt gy viselkedett, mint a gyors krkn, de nem tudom, a tbbiek mit csinltak s mennyire voltak gyorsak. Tudjuk, hogy mg van min javtanunk, s sikerlni is fog.”
Rikknen ettl fggetlenl nem bocstkozott jslatokba, s nem merte kijelenteni, hogy megszorongathatjk a Mercedest. „Nem tudom, mit csinltak msok, neknk amgy is csak magunkra szabad figyelnnk, s pontosan gy is tesznk” – fogalmazott 2007 bajnoka.
Melbourne felnagytotta a Ferrari vals htrnyt?
A Ferrari eslyeirl a technikai igazgat, James Allison is bizakodva beszlt. A brit szakember gy rzi, valban kzelebb lptek a Mercedeshez. „Az aut jl ment, Kimi is, de Sebastian is. Ha megnzzk, Sebastian a kemnyebb gumin rte el a legjobb idejt a msodik edzsen, Kimi pedig a lgyon, de koptatott lgyon. gy vlem, mindkettejknek j versenye lehet vasrnap, legalbbis a ma ltott versenytemp alapjn” – nyilatkozta Allison.
Majd miutn a Mercedes utolrsrl krdeztk, hozztette: „J lenne, ha reznk a tarkjukon a leheletnket, vagy legalbbis ha idvel eljk kerlhetnnk. Szerintem Melbourne rlunk festett elnytelen kpet. Taln megelzhettk volna a Williamseket az idmrn, s taln tizent-hsz msodpercre cskkenthettk volna ezzel a htrnyunkat a versenyen. J lenne tiszta idmr edzst teljesteni itt, aztn megltjuk, mire megynk.”
Allison elmondta, autjuk karosszrija s erforrsa egyforma temben fejldik. „A motor s a karosszria rvn nyert idnk nagyjbl egyenl. Utbbi terleten azonban gy vlem, nagyobb lehetsgeink vannak, hiszen az aerodinamika hatrozza meg leginkbb a kridt. Az aerodinamika nlam 80-20%-os arnnyal vezet az egyb nyeresgekkel szemben, mint amilyen a hts hatkonysga, amit ksbb szintn az aerodinamika javtsra fordthatunk, hiszen szkebbre szabhatjuk vele az aut hts rszt” – elemzett Allison.
/ts/
|