Sebastian, elkpeszten rzelmesnek tnsz, mi trtnt veled? Utoljra akkor lthattunk srni, amikor megnyerted a bajnoki cmeket.
Sebastian Vettel : Sok id telt el azta, hogy a dobog tetejn lltam. Ez az els versenyem a Scuderia Ferrarival. Nem tallom a szavakat. Hatalmas vltozs volt a tlen s a csapat nagyszeren fogadott. A rajongk. Csak kt versenyen vagyok tl, de a lgkr fantasztikus. Nagyon, nagyon boldog vagyok. Bszke vagyok a mai napra, arra, hogy tisztn, a plyn gyztk le ket. Remek teljestmny, nagyszer autnk van. Szmtalan poztivummal s azt hiszem ez az oka az rzelmessgnek.
Nem kell mondanom, de immr negyedik alkalommal gyztl itt, senki ms nem volt kpes erre. Teht me egy jabb dolog a knyvben.
SV : Pokoli a hsg! gy hiszem, hogy a mai egy nagyon klnleges nap s mindig a rszem marad. Nagyon ksznm, ahogy mondtam, mindenkinek. Grazie. Ksznm a rajongknak.
Engedd meg, hogy leljek, mert tnyleg nagyon meleg van itt … rajta, tapsoljk meg jra. Megrdemli ezek utn. Kimerlt, mindannyian, minden versenyz, minden csapat minden tagja. 2013 Brazlia, nem kell emlkeztetnem, ez volt az utols gyzelmed, s tavaly nem rezted magad knyelmesen s most lthatjuk, hogy visszatrtl, jra lthattuk a mutatujjad, rzelmes pillanat. Az talakuls! Mondd el, milyen?
SV: Nem tudom. Tnyleg nagyon sztlan vagyok. Tavaly nem volt j vem. Szerintem j autnk volt, de nagyon sokat szenvedtem. Az idei aut nagyon fekszik nekem. Nyilvn ez egy nagy vltozs, de a csapat fenomenlis, az els naptl fogva tisztelnek. Emlkszem mikor kinyitottk Maranello kapuit, olyan ez mint egy valra vlt lom. Emlkszem legutbb gyerekknt voltam ott, amikor gokartoztam s Michaelt nztem a kerts mgl hogyan vezeti a Ferrarit s most n is egy piros autt vezetek. Hihetetlen. A nap, a mai nap, a verseny, telitallat, az egsz csapat itt volt, nagyszer stratgia, remek sebessg, tnyleg tisztessgesen a plyn gyztk le ket, szval ksznk mindent a csapatnak, mindenkinek ksznk mindent Maranelloban, ez egy nagyon, nagyon szp nap.
Mieltt elksznnk, meg kell krdeznem : Lewis j hatssal volt a Mercedesre miutn ott hagyta a McLarent. Nagy vltozson mentek t s most ugyanez trtnik veled. gy rzed lehetsges megnyerni a bajnoksgot ezzel az autval?
SV: Remlem. Ezrt rtam al a szerzdst. Ez a clunk, ezen dolgozunk – hogy visszahozzuk Maranelloba a bajnoki cmet. lveznnk kell a mai napot. Tudjuk, hogy ezek a srcok nagyon ersek s nehz megverni ket, de ma mi kivl munkt vgeztnk s ezt kell folytatnunk egsz vben: megprbljuk kihozni a legjobbat magunkbl s aztn megltjuk hol vagyunk. Tudjuk, hogy hossz t ll elttnk, de most, szintn, nem rdekel. Ma nnepelni akarok, s leinni magam, nem rdekel.
Sajttjkoztat
Sebastian, az rzelmek s azt hiszem, taln a fradtsg egy nagyon hossz s kemny verseny utn, de ez az els gyzelmes 2013 ta s sikerlt versenyt nyerned a Ferrarival, csakgy, mint gyerekkori hsd. Mondd el milyen rzs s milyen szerepet jtszott ebben a stratgia, a dnts, hogy kint maradt a SC plyra kldse utn, sok mlott ezen?
SV: Ez egy rendkvli nap. Milyen rzs? Hihetetlen. Ltni a srcokat a podiumrl, lenzni, hihetetlen volt. Emlkszem Fernando sikereire a Ferrarival, s emlkszem hogyan nnepelt Michael a csapattal – azt hiszem volt egy vagy kett – hihetetlen. A csapat rszv vlni valami klnleges. Nagyon boldogg tesz. A tavalyi v kemny volt. Ez az els gyzelmem tbb, mint egy v utn. Hatrozottan hinyzott, s nem csak a pezsg, de a legfels fok sajtossga is. Nagyszer rzs visszatrni egy kemny idny utn, ahol nem llhattam a dobog tetejn. gy tnik az idei aut egyenslya nagyon fekszik nekem s ez sokat segt, azt hiszem ez Kimire is igaz. Nagyon knyelmes. A stratgia is remek volt. Ksznet a srcoknak. Lthattuk pnteken, hogy nem voltak tl boldogok a kzepes keverken s Lewis szenvedett az els etap alatt, gy tarthattam t, amit nagyon lveztem. Aztn mr tudtam, hogy haza kell hoznom az autt, letben kell tartanom a gumikat s olyan gyorsan menni, ahogyan csak tudok. A msodik etap sorn engem ldztt, ami kemny volt. Vgl kpes voltam helyrelltani az aut egyenslyt, s igen tartottam a tvolsgot az utols krkben. De szintn … nem kellene ezt mondanom, de nem tudom, majd ssze*artam magam az utols nhny krben, mert itt s ott klnbz gondolatok ugrottak be, felnztem s lttam a kasztnit s arra gondoltam, hogy „ ez piros, gyzni fogsz” s aztn :” ok, hagyd abba, klnben kihagyod a kvetkez kanyart vagy valami.” . Hatalmas megknnyebbls volt tszelni a clvonalat s ltni a srcokat, ahogy mondtam a dobogn. Tnyleg fantasztikus nap s hatalmas ksznet mindent szerelnek, mrnknek s mindenkinek Maranelloban. Nagyon sok ember van ott s hatalmas potencilt s ert fektetnek a munkba. gy gondolom, hogy egy masszv lpst tettnk elre a tlen, s ez a gyzelem
az vk.

Haoran Zhou – LETV : Utoljra a nmet – olasz himnusz kombinci Olaszorszgban hangzott el. 2008-ban. s utoljra 2006 Shanghaiban szlt vrsben. Trtnelmi pillanat: mondd el milyen rzs volt a dobogn hallani az olasz himnuszt.
SV: Igen, Monza, 2008. Igaz. rzelmes. Nzd, egsz letemben a Red Bullal voltam s az els gyzelmem Monzban egyedi volt. Aztn, az els gyzelmem a Red Bullal, 2009-ben Knban, szintn pratlan. Egyedi. Taln egy kicsit jobb, mert kicsivel tbbet ad .. Nem tudom. Ez az lmom. Amikor felnttem, Michael volt a hsm s szmunkra – minden gokartos klyknek a plyn Nmetorszgban – felnztnk r, s maikor rnk nzett s figyelt rnk az, ez jelentette az letnket. gy, ezrt gondolok ma … taln nem is rtem milyen klnleges ez. Nagyon, nagyon rzelmes. Ltni a srcokat s a levezet kr, fraszt volt mindent magamba szvni, lvezni a rajongkat itt Malajziban s, els alkalommal felfedezni az sszes Ferrari zszlt. Nagyon, nagyon boldog s bszke vagyok. Klnsen a srcokra, akik nagyon kemny munkt vgeztek s most els alkalommal a plyn, tisztessggel gyztk le ket, s ez azt hiszem hihetetlen teljestmnyt, gy hatalmas ksznet jr mindenkinek Maranelloban.
Heikki Kulta - Turun Sanomat – Gratullok Sebastian, mr a msodik versenyed megnyerted a Ferrarival, hamarabb, mint Michael. Szerinted lehetsges, hogy olyan gyzelmi szrit kezdesz, mint tette?
SV: Tl sokat krdezel. Taln igazad van, ismered a statisztikkat – de azt hiszem az autja ’96-ban ugyanolyan j volt, mint az idei s ha valahol kzel lehetnk – s az egsz csapat nevben beszlek, mindkt versenyz nevben – ha valahol kzel lehetnk a gyzelemhez, amit a Ferrarival rt el, akkor az nagyon, nagyon j. Igen, nagyon, nagyon hatalmas lbnyomokat hagyott- de a cl nem kiegszteni ezeket, hanem jakat hagyni.
Andrea Cremonese - La Gazzetta dello Sport – Sebastian, mire gondoltl, amikor elhaladtl ma a Red Bull mellett, s ha ma vlaszolnl azoknak, akik azt mondtk csak azrt nyersz, mert a tied a legjobb aut?
SV: Nos, lttam, hogy megelztk ket – de kvl-bell ismerem a csapatot s nagyon ersek, most nehezebb idket lnek, de biztos vagyok abban, hogy hamarosan visszatrnek s nagyon ers kihvok lesznek. Hossz idt tltttem velk, ismerem az erssgeiket s az egyik az, hogy visszatrnek. A krds msodik fele : nem tudom. s nem is rdekel. Nem hiszem, hogy bizonytanom kellene. Az a szemly, aki a legnagyobb nyomst helyezi rm az n magam vagyok. A legjobbat vrom magamtl s ha nem sikerl, nem is vagyok boldog. Tavaly nem volt sok okom az rmre. Az idn okkal vagyok boldog azzal, amit idig elrtnk. Minden ms .. mindenkinek joga van ahhoz, hogy azt gondoljon, amit akar.
Luigi Perna - La Gazzetta dello Sport – Sebastian, mindenki azt vrta tled s a Ferraritl, hogy a szezon ezen rszn sokkal tbbet szenvednek majd ; mi a megjuls titka a tavalyi vhez kpest : tletek, emberek, pnz
? Szmtottl arra, hogy ilyen korn kpes leszel a gyzelemre?
SV: Termszetesen nem. Azt hiszem senki sem tudta, amikor elkezdtk Melbourne-ben, hogy hol llunk, amikor az utazs elkezddtt a legfontosabb dolog az volt, Kiminek s nekem is, hogy mr az els teszttl fogva nagyon j rzseink voltak. Boldogok voltunk az autval s kpesek voltunk ebbl ptkezni. Voltak gondok, amiket meg kellett oldani, de azt hiszem csak id krdse volt mikor rnk oda, nagyszer munkt vgeztek a srcok. Eddig, a megbzhatsg nagyon ers s ma a kulcs a gumik llapota volt. Ez az a terlet, ahol kpesek voltunk javulni Ausztrlihoz kpest, s a Mercedeshez kpest is. Ahogy mondtam, elszr is a fik nagyon kemnyen dolgoztak a tl folyamn, sok dolgot helyre tettek. Nyilvn nem voltam ott tavaly s nem is tudom milyen volt a tavalyi aut, de ahogy mondtam az idei aut sokkal jobb. Nagyon boldog vagyok azzal, ahogyan az aut viselkedik, az egyenslya is remek. Ez lehetv teszi szmomra, hogy jtsszak s dolgozzak, amit azt hiszem mindig fontos egy versenyznek s aztn a friss leveg, s sok j ember. Nhny ember megvltoztatta a helyt, de a lgkr nagyszer, az emberek boldogok s vgzik a munkjukat. Nagyon szenvedlyesek s szerintem ez a legfontosabb dolog. Minden ms, persze, ebben a szakaszban, egy kis meglepets szmunkra, de termszetesen mindezt rmmel fogadjuk. A legfontosabb dolog ismt, csak gy, mint Ausztrlia utn, az hogy megerstsk ezt a kvetkez versenyeken s fokozatosan megprbljuk elkapni ezeket a srcokat.
Wei An Mao - Titan Media – Seb, kt ht mlva Knba utazol. Nagyon sok knai rajongja van a Ferrarinak. Ez extra motivcit jelent?
SV: Azt hiszem klnleges lesz. Persze mindenhol ezt rzem, ahol nagyon sok rajong van, klnsen a Ferrari s klnsen Kimi rajongk vannak Knban. Azt hiszem, ha meglengetik a Ferrari zszlt az egy kicsit nekem is szl,ezrt is vrom mr nagyon, de persze minden versenyznek sok rajongja van Knban. rlt plya s rlt krlmnyek uralkodnak, s brmi megtrtnhet, de biztos vagyok abban, hogy boldogan megynk oda egy ilyen sikeres htvge utn.

Elmar Dreher - German Press Agency DPA – Sebastian, egy szinten ltod a Ferrarit a Mercedesszel? Mekkora mg a klnbsg?
SV: Egy kicsit jobban szenvedtek ma a hsgben a vrtnl. Mi pedig taln nem szenvedtnk annyira, mint amennyire vrtuk, gy mindent egybevve ez tett minket ma versenykpess s ezltal kpesek voltunk legyzni ket a plyn. A kvetkez verseny, azt hiszem ismt, egy teljesen ms tpus plya, egyedi sok rtelemben, s hvsebb is. A Mercedes szenvedett a hsgben a szezon ezen pontjn, gy arra szmtunk, hogy nagyon, nagyon ersek lesznek s k azok, akik a tempt diktljk. Ma kihasznltuk a gyengesgket s a kvetkez verseny, mi megprblunk versenyezni olyan kemnyen, ahogyan csak tudunk s megltjuk hol tartunk.
Nicola Pohl – Bild – Sebastian, van valaki, akinek ajnlod a sikered?

SV: Nost, azt hiszem a csapatnak. Ahogy megnyltak a kapuk Maranelloban, lenygztt a munkaer , a gyr mrete, a sok ember, aki a verseny csapatban dolgozik s az egyedlll konstellci a rajtrcson, amely a csapatnak van, teht nekik, minden tagjnak. Prszor mr, sokszor, egytt ebdelt a csapat, ez a sok ember megosztja egymssal a szenvedlyket, hossz ideje vrtak a gyzelemre, gy nekik szentelem ezt a gyzelmet, mert pokoli munkt vgeztek a tl sorn azrt, hogy most itt lehessnk.
(c) rta: Andi, a formula1.com alapjn