Egyes csapatok tmogatjk Christian Horner tlett, aki az F1-es mrnkk egyik legkltsgesebb eszkznek betiltsval sprolna, a Ferrari azonban hatrozottan a msik oldalon ll.
A Red Bull csapatfnke az Ausztrl Nagydj utn llt el kltsgcskkent javaslatval, llspontja mellett pedig a kvetkez versenyen, Malajziban is kitartott. „A szlcsatorna az egyik szent grl, amelynek a csapatok a kzelbe se hajlandak menni. Ha a sport komolyan kltsgeket akar cskkenteni, akkor meg kell vizsglnunk ezt is, s taln azt mondani, hogy rendben, szabaduljunk meg a szlcsatornktl, adjuk ket brbe, ahogyan nhnyan mr most csinljk, akiknek msodik csatornjuk is van” – mondta a szezon msodik forduljn Christian Horner.
Horner javaslata elnyerte a Force India s Lotus tmogatst, a Ferrari azonban egyrtelmen az elkpzelssel szemben foglal llst. A szlcsatorna betiltsa azt eredmnyezn, hogy aerodinamikai fejlesztsek tern a mrnkk kizrlag a szmtgpes CFD szimulcira hagyatkozhatnnak, amely James Allison, a maranelliak mszaki igazgatja szerint nmagban nem elg megbzhat.
„Klnsen ostoba irnyba indulna el gy a sport” – idzi az ESPN F1 a mrnkt, aki rvekkel is altmasztotta markns indtst. „Azrt mondom ezt, mert mindannyian szerencssek vagyunk, hogy pnzt kapunk a tmogatinktl, akik abban a remnyben segtenek minket, hogy olyan autkat juttatunk a rajtrcsra, amelyek bszkv teszik ket. Mrnkknt a feladatunk az, hogy blcsen kltjk el a pnzket, s cserbe kridket hozunk.”
„A CFD egy nagyszer dolog, de egyszeren nem olyan eszkz, amely a szlcsatornktl elklntve mkdhet. Ha ilyen mdon prblod hasznlni, magad csapod be, azt gondolod, pompsan fejlesztetted az autd, aztn az v elejn azzal szembeslsz, hogy sok dolog, amirl azt hitted, mkdni fog, nem mkdik. Vegyk pldnak a replgpipart, bizonyos sebessgtartomnyokban hasznljk, de pldul a leszllsnl, amikor a replgpet annyi bonyolult lgramlat ri – hasonlan, mint a mi autinkat, de gy is sokkal kevesebb –, szksg van a szlcsatornra” – magyarzta Allison.