Taktikt vltott a Mercedes – Hamiltonk ismt tartanak a Ferraritl
Sepangi veresge utn stratgit vltott a Mercedes: az eddiginl nagyobb hangslyt fektettek a pnteki felkszlsre. s br jobb formban vannak, mint kt hete, gy vlik, a Ferrari ismt veszlyt jelenthet majd rjuk.
Lewis Hamilton risi flnnyel nyerte az els szabadedzst Knban, m dlutnra a Ferrari flzrkzott mg. Kimi Rikknen legjobb ideje kevesebb, mint fl msodperccel maradt el a brittl – ami a Mercedes szerint ppen elegend ahhoz, hogy ismt komolyan vegyk az olaszokat.
A ktszeres vilgbajnok elmondta, ezt a htvgt jobb alapokrl indtottk, mint a sepangit. „A malajziai pntekhez viszonytva egyrtelmen javultunk. J, hogy mindkt edzsen vgig krzhettnk – sokkal jobb helyzetbl indulunk gy. Az aut egyenslya is sokkal jobb volt, mint a legutbbi versenyen” – fogalmazott Hamilton.
Majd kiemelte, jabb szoros csatra szmt a Ferrarival. „Elg szoros volt a kzdelem kztnk s a Ferrari kztt. Ugyanolyan gyorsnak tnnek, mint a legutbbi alkalommal. Nico is gyors volt, teht kemny harc lesz. De szerintem megvan a tempnk ahhoz, hogy ell maradjunk.”
Rosberg elmondta, elssorban egy krn tartja igazn gyorsnak csapatt – mg akkor is, ha pntek dlutn csak az 5. helyen vgzett, miutn a lgyabb keverken nem sikerlt j krt autznia. „Lewis igazolta, milyen tempra kpes az autnk. A hossz etapokat viszont mg elemeznnk kell, hogy lssuk, mennyire vagyunk ersek. A Ferrari viszont jra nagyon jnak tnik. Dleltt teszteltem egy j vezetszrnyat, mg ki kell rtkelnnk, mi lenne a legjobb bellts vasrnapra.”
A csapat sportgiazgatja, Toto Wolff szintn tart a Scuderitl. „A teljestmnynk egy krn nagyon jnak tnik. A Ferrari viszont kzel van – taln a hossz etapokon mg kzelebb. Malajziban mr lttuk, hogy minden rszletnek klappolnia kell ahhoz, hogy sikeres htvgnk legyen. Erre kell most figyelnnk az elemzsek sorn, s gy kell kszlnnk az idmr edzsre. Izgalmas csata vr rnk” – fogalmazott.
Az osztrk arrl is beszlt, hogy levontk a tanulsgokat a legutbbi versenykbl, s ennek szellemben j felfogsban dolgoztak a mai kt edzsen. „Sepangban magunkat vertk meg. Elszr is azrt, mert hittnk az idjrs-elrejelzseknek. A vasrnapi hmrsklet tz fokkal magasabb volt, mint amire szmtottunk. Ehhez az autnk belltsa tl agresszv volt. Emellett pedig tl hamar elkteleztk magunkat a hrom killsos taktika mellett.”
Wolff kiemelte, Malajziban tl keveset krztek pnteken, ezrt nem tudtak megfelelen felkszlni a futamra. Ezen igyekeztek vltoztatni Knban. „Komolyan vesszk a Ferrari ltal jelentett fenyegetst, a gyzelmk nem egynapos csoda volt. James Allisonk egy gumibart autt alkottak meg, amely a korbbi Lotusokra emlkeztet. s ez veszlyes lehet rnk nzve” – ismerte el Wolff. „Eddig megadatott neknk az a luxus, hogy pntekenknt az aerodinamikai tesztekre sszpontostsunk. Mostantl viszont a pntekek clja az lesz, hogy mindkt keverkkel megfelel hossz etapokat teljestsnk, hogy ne eshessen meg velnk ugyanaz, mint Malajziban.”
Niki Lauda, a csapat tancsadja mindekzben kijelentette, mris magasabb sebessgi fokozatba kapcsoltak a fejlesztsek tern. A hromszoros vilgbajnok szerint ugyanis nem csupn a Ferraritl, de a Red Bulltl is tartaniuk kell. „Mindig is mondtam, hogy cskkenni fog az elnynk. A tbbiek fejlesztenek, mint a veszedelem. Logikus, hogy ezzel kzelebb kerlnek. A Ferrari oldotta meg a leggyorsabban a feladatt, a tl folyamn msfl msodpercet talltak. De arra szmtok, hogy ugyanez a Red Bullnak s a Renault-nak is sikerlni fog” – fogalmazott Lauda az Auto Motor und Sportnak.
/ts/
|