Vettel kt tnyezben bzik a verseny eltt
Megmentett egy szett lgy gumit a Ferrari – ebben, s gretes versenytempjban bzik a szombati lemaradsuk lttn nmikpp meglepett Sebastian Vettel.
A csapat technikai igazgatja viszont figyelmeztet: nehezebb dolguk lesz, mint Malajziban.Mr az idmr edzsen elkezddtt a nagy taktikzs a vasrnapi futamra. Miutn a Ferrarinl egyrtelm, hogy autjuk gumikml sajtossgainak ksznheten a versenyen kzelebb ll a Mercedeshez, mint az idmrn, vrhatan a stratgia s a gumikezels jtssza majd a fszerepet vasrnap Sanghajban.
Sebastian Vettel ppen ezrt nem esett ktsgbe, amikor ltta Lewis Hamilton s Nico Rosberg mai 0,8 msodperces elnyt. Azt azonban elrulta, nmikpp meglepte t a nmet grda. „Tudtuk, hogy nehz lesz igazn kzel kerlni hozzjuk az idmrn. A Q1 s fleg a Q2 nagyon gretes volt. A Q3-ban viszont gy alakultak a dolgok, mint ahogy a szabadedzseken. Szerettem volna egy kicsit kzelebb kerlni a Mercedesekhez, de realistnak kell lennnk. Mindkettejk remek munkt vgzett, de szerintem mi is elgedettek lehetnk. Emlkeznnk kell arra, hogy honnan indultunk, s el kell rnnk ugyanazt az eredmnyt, bizonytani kell, hogy ez nem puszta szerencse” – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak.
Majd vasrnapi kiltsaikrl beszlt, s elmondta, kt dologban bzik. „Remljk, hogy kicsit kzelebb kerlhetnk a Mercedeshez vasrnap, mint most, de a klnbsg az edzseken is ott volt kzttnk. k teht az eslyesek, de taln kicsivel kzelebb lesz a tempnk. Sikerlt megmentennk egy szett lgy gumit, ami taln a segtsgnkre lesz holnap. Mindenekeltt arra kell figyelnnk, hogy mindenkit magunk mgtt tartsunk, de ha kpesek lesznk r, termszetesen a Mercedest is tmadni fogjuk.”
A dnt tnyez az lehet, ki boldogul jobban a lgy gumikkal: ez a keverk ugyanis az etapok els felben jelentsen gyorsabb, mint a kzepes – teht sokat szmt majd, ki mennyi ideig tud versenykpes krket autzni velk. Hogy kpesek lesznek-e hosszabbra nyjtani etapjaikat, s ez mennyire lesz segtsgkre, Vettel egyelre nem tudja. „Ez a taktiknktl fgg, s attl, mennyire lesz hatsos. Ha tovbb maradsz kint, az azt jelenti, hogy hasznlt gumival maradsz a plyn, ami nemigen lehet gyorsabb az j garnitrnl. De gy rzem, a taktika itt, Knban most sokkal egyrtelmbb mindenki szmra, mint korbban, mert gy fest, a plya ezttal nem koptatja annyira a gumikat.”
A technikai igazgat, James Allison is ugyanerre figyelmeztetett. „Ms a helyzetnk, mint Malajziban, de a versenyen nem akkora lesz a klnbsg, mint a mai idmrn. Mi kpesek vagyunk tbbet kihozni az autnkbl a versenyen, mint k, emiatt holnap szorosabb lehet a kzdelem.”
„Az aut egyenslya minden nap egszen j volt, mg ha ma kicsit nagyobb is volt a tlkormnyzs. A versenyen sok mlik az egyenslyon, de errl nem beszlnk rszletesebben. A kt kills mindenki szmra kzenfekvnek tnik, szval… megltjuk. Az egy kills mindenesetre elg nagy butasg lenne itt…” – fogalmazott.
Lewis Hamilton ettl fggetlenl vatosan vrja a vasrnapot. „A mltban itt mindig gyors volt a Ferrari. Nagyon gyors, s szerintem a hossz etapokon kzel lehetnek. rlk a pole-nak, de nem lehetek tl izgatott miatta, mivel egy hossz-hossz verseny vr rnk” – nyilatkozta. Majd kiemelte, a kt kills a Mercedes esetben is gretesebb taktiknak tnik. „Nagyjbl kt msodperc a klnbsg a kt gumi kztt, szval nem valszn, hogy a hrom killst vlasztom.”
Vettel kiemelte, nem csupn a Mercedesre, a mgttk lv Williamsekre is rdemes lesz figyelnik holnap. A nmet nyugodtabb lenne, ha csapattrst maga mellett tudhatn a rajtrcson. „Kr, hogy nem sikerlt mindkt autnkkal a msodik sorba kerlni, gy hallottam, Kimi kiss peches volt a bemelegt krn. De holnap meglehet a versenytempnk. Megltjuk, mire megynk vele” – fogalmazott a ngyszeres bajnok.
Allison pedig egyetrtett vele. „Csaldst kelt, hogy nem a harmadik s negyedik rajtkockban llunk, mert szerintem a tempnk alapjn ez lenne a megfelel eredmny.
/ts/
|