Bahreinben Vettelék is új motort kapnak?
Miközben a Renault és a Honda szemmel látható problémákkal küzd idén, a másik két motorgyártót sem kerülik el a gondok. A Ferrari állítólag ezen a hétvégén kénytelen lesz bevetni idei második erőforrását.
A Renault két csapatának négy versenyzője közül három már idei harmadik belső égésű motorját lesz kénytelen használni a bahreini hétvégén, miután a korábbi példányok rendre meghibásodtak. Múlt héten Kínában először Daniel Ricciardónál kellett motort cserélni, a versenyen pedig Max Verstappen és Danyiil Kvjat is füstölögve állt félre. Azóta már kiderült, utóbbi két esetben két különböző hibáról volt szó, ám a következmény ugyanaz volt: a V6-os mellett a turbófeltöltő is károsodott.
A Hondánál mindeközben a kínai futamon már nem voltak problémák: mindkét versenyző célba ért, miután a korábbi MGU-K-hibákat sikerült elhárítani. Fernando Alonso és Jenson Button ugyanakkor továbbra is úgy 80 lóerővel visszafojtott motorokkal kénytelen versenyezni, abban a tudatban, hogy a szezon későbbi szakaszában vélhetően még több büntetést is kaphatnak az engedélyezett négyen felüli pluszmotorok használatáért.
Noha sokkal jobban állnak riválisaiknál, valójában a másik két gyártónál, a Mercedesnél és a Ferrarinál sem minden halad tökéletesen. Bahreinben kiderült például, hogy egy hete Nico Hülkenbergnél egyszerűen kettétört a főtengely, s a német ezért volt kénytelen föladni a versenyt. És az Auto Motor und Sport információi szerint a Ferrari háza táján is akadnak problémák. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állítólag már a bahreini hétvégén megkaphatja idei második motorját, miután az első változatban repedésekre bukkantak a motorblokkon.
Hogy ennyire sok a probléma az új erőforrások megbízhatóságával, a németek szerint nem véletlen. A továbbfejlesztett hajtóegységek ugyanis a tavalyival azonos fogyasztás mellett jóval nagyobb teljesítményt adnak le, magasabb fordulatszámon is működnek, s ezáltal az egyes alkatrészek is komolyabb terhelést kapnak. Ennek köszönhetően az FIA már nem egy kérelmet kapott a gyártóktól bizonyos módosítások engedélyezésére, melyekhez – miután a megbízhatóság növelését célozzák – nem szükséges felhasználniuk a fejlesztésekhez rendelkezésre álló módosító pontjaikat.
/ts/
|