Gyanakvó ellenfelek: Veszélyes kiengedés Vettelnél?
Noha az FIA hamar döntést hozott Sebastian Vettel és Sergio Pérez ütközésének ügyében, egyes ellenfelekben felmerült a gyanú, hogy a Ferrari rosszul rögzített kerékkel bocsátotta útjára a négyszeres bajnokot, amiért büntetés járna.
12 perc volt még hátra a Bahreini Nagydíj második szabadedzéséből, amikor Sebastian Vettel egy kerékcsere után a pályára visszatérve nem tudott kellő mértékben lassítani, s az első kanyarban nekiütközött Sergio Péreznek. A német Ferrarijának első szárnya eltört, ami miatt még a piros zászló is lendült. Vettel a csapatrádión azonnal közölte, hogy valami gond volt a fékekkel, ezért csúszott bele ellenfelébe. Noha az FIA vizsgálta az esetet, végül úgy határozott, nem szab ki büntetést, mivel egyik versenyzőt sem lehetett okolni a történtekért.
Csakhogy az Auto Motor und Sport most arról számolt be, hogy egyes ellenfelek nem voltak teljesen elégedettek a fékprobléma magyarázatával, ezért arra kérték a szövetséget, alaposabban is vizsgálják meg a videofelvételeket. Gyanújuk szerint ugyanis a fékezésnél fellépő gondot az okozta, hogy Vettel autójára nem megfelelően rögzítették a jobb első kereket – amiért pedig járna a büntetés.
Hasonló már történt idén a Scuderiával: Kimi Räikkönennek Melbourne-ben fel is kellett adnia miatta a versenyét. Az olasz csapat vezetői állítólag ezt követően arra kérték versenyzőiket, hogy hasonló esetben mindig fékhibára hivatkozzanak. A riválisok ezen elméletét ugyanakkor nem támasztotta alá, hogy Vettel az ütközés után a kerékkel kapcsolatos probléma nélkül teljesítette körét, s ha lassú tempóban is, de visszatért a boxba.
Amennyiben bebizonyosodott volna, hogy Vettel rosszul rögzített kerékkel jött ki a pályára, fennállt volna a büntetés veszélye: 2013 óta az FIA különösen szigorú a kerékrögzítéssel kapcsolatos hibák esetén, s akár még hátrasorolásos büntetést is kioszthatott volna a Ferrari-versenyzőnek. Ez viszont fel sem merült – az ellenfelek gyanakvása ellenére sem.
/ts/
|