A Ferrari Kanadában még egy lépéssel közelebb kerülhet a Mercedeshez
Miközben a Ferrari egyre gyakrabban megszorongatja a Mercedest, a háttérben is dolgozik azon, hogy tovább csökkentse technikai hátrányát. A hírek szerint Kanadában érkeznek a plusz lóerők.
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ezen a hétvégén használja először idei második motorját. Noha korábban egyes források arról számoltak be, hogy a Scuderia mérnökei repedéseket találtak a motorblokkon, ezért volt szükség a cserére, Vettel az időmérő edzést követően elárulta, mindig is úgy tervezték, hogy Bahreinben bevetik a második motort.
A német elmondta, nem gondolná, hogy túl nagy előnyük származna mindebből. „Nem tudom. Mindig is az volt a terv, hogy ezen a hétvégén cserélünk, miközben a többiek nem tették. Szerintem valamennyi csapatnak nehéz jól beosztani a szezonra a rendelkezésre álló erőforrásokat. Egyes istállók talán kicsit játszadoznak, kicsit többet használják egyes motorjaikat pénteken és kevesebbet szombaton vagy vasárnap. De nálunk mindig is ez volt a terv” – fogalmazott.
A távlati terv pedig az, hogy Kanadában már egy újabb fejlesztésű erőforrással állnak rajthoz. A Ferrari állítólag már Monaco utcáin bevethetné ezen új motorját, ám miután a hercegségben a motorerő helyett inkább a vezethetőség kapja a főszerepet, az olaszok Kanadáig várnak vele, ahol a hosszú egyenesekben a nagy végsebesség, a lassú kanyarokban pedig a jó kigyorsítás szükséges a jó teljesítményhez.
A Speedweek beszámolója szerint Montréalra megújulnak a hengerfejek, az égéstér valamint a főtengely is, és ezzel az olaszok nagyjából 4-5 módosító pontot használnak el az év közben még rendelkezésükre álló 10 egységből. A Ferrari emellett szorosan együttműködik üzemanyag-beszállítójával, a Shell-lel is, amellyel közösen igyekszenek csökkenteni a fogyasztást és hatékonyabbá tenni az erőforrást. A sok újítás révén a maranellóiak akár 20-30 lóerőt is nyerhetnek, amivel becslések szerint V6-os turbójuk teljesítménye eléri majd a 820 lóerőt, amellyel állítólag a Mercedes jelenleg rendelkezik.
A még 7 módosító ponttal rendelkező németek mindeközben júniusig kivárhatnak első fejlesztési csomagjukkal. A Ferrari számára a második lépcsőfokot ezen a téren majd a szeptemberi Olasz Nagydíj jelenti, ahol további fejlesztések érkeznek. A csapat emellett állítólag már Barcelonára is komoly aerodinamikai újdonságokkal készül.
„Nyilvánvaló, hogy a motorrészlegen dolgozók remek munkát végeztek” – ismerte el Kimi Räikkönen csapata eddigi munkáját. „De ez még nem minden. Az autó önmagában is jobb lett. Nem lehet tehát mindent a motorra fogni. Az egész csomag javult. Minden téren fejlődtünk, nem csupán egyen, és ebben a csapat minden dolgozója részt vállalt.”
Sebastian Vettel mindeközben azt emelte ki, hogy már pusztán autójuk megértésével is képesek voltak nagyot előrelépni. „Ezen a versenyen semmilyen különleges fejlesztésünk nincs. Következetesen dolgozunk az autón, mindig egyre többet megtudunk arról, hogy működnek a pályán az egyes beállítási variációk. Talán ezen a téren tettük meg a legnagyobb előrelépést. Most például először sikerült száraz pályán befurakodnunk a Mercedesek közé és kihívni őket, ami elégedetté tesz” – nyugtázta Vettel.
/ts/
|