Furcsa baki tett keresztbe Räikkönennek az időmérő hajrájában
Furcsa közjáték hátráltatta Kimi Räikkönent a barcelonai időmérő edzésen. A finn versenyző egyik szett gumiját egyszerűen megsütötték…
A finnek bajnokát még az ág is húzza Barcelonában. Már a pénteki szabadedzések sem úgy alakultak számára, ahogyan elképzelte, nehezen vezethető autójával pedig a szombati kvalifikáción is csak a hetedik rajtkockát tudta megszerezni. Kimi Räikkönen elmondása szerint nem boldogult autójával, ám ne csupán ez hátráltatta őt ma délután.
2007 bajnokának a Q2-ben még sikerült összeraknia egy gyors kört, a Q3-ban azonban csupán egyetlen új szett gumija maradt egy szokatlan hiba miatt. „Egy új szett gumival vártuk az utolsó edzésrészt, de valami furcsa ok miatt ez megsült a kerékmelegítő alatt és tönkrement” – árulta el Räikkönen az Autosportnak. „De ez is része a játszmának. Nehéz napok vannak mögöttünk, de holnap a versenyen remélhetőleg sok pontot szerzünk majd.2
A Ferrari ezen a hétvégén számos újítást vitt pályára, ám miután pénteken Räikkönen nem boldogult ezekkel, végül csapata visszaépítette autóját a korábbi konfigurációra. A finn hangsúlyozta, szabadon választhatott az egyes változatok között. „Lényegében visszaépítettük az autót a régi aerodinamikai konfigurációra, mert tegnap nehéz napom volt, és nem voltam biztos a dolgomban. Mielőtt felteszem az autóra az újításokat, meg akarok győződni arról, hogy azok működnek-e. A délelőtti edzésen jónak is éreztem az autót, ezért úgy határoztam, maradok ennél. Az időmérő utolsó részéig minden jól is ment, kétszer voltam harmadik. De az utolsó köröm nem volt tiszta.”
Räikkönen kiemelte, nem a csapat kényszerítette őt a régi elemek használatára, s annak ellenére sem látta már értelmét visszatérni az újításokhoz, hogy azokkal Sebastian Vettel a harmadik szabadedzésen nem teljesített rosszul „Ez közös döntés volt a csapattal. Tudtuk, hogy bizonyos kockázattal jár, de nem aggódom, mert az első és második edzésrészben jó köröket futottam. Amikor ilyen döntéseket hozol, sok mindent meg kell változtatni, és nem volt elég adatunk az új csomagról. A már bevált kialakításban nem láttam kockázatot. Nem gondolom, hogy az eredmény az edzés végén történtek nélkül olyan rossz lett volna. Az utolsó garnitúra gumi a Q3-ban nem tapadt eléggé, így ez egy pocsék kör lett. Vállaltam a kockázatot, és addig a pontig ez be is vált” – magyarázta Räikkönen.
Miután a barcelonai versenypályán az általános vélekedés szerint nem egyszerű az előzés, Räikkönen meglehetősen nehéz helyzetbe került a verseny előtt. „Sosem szerencsés, ha hátrébb kerülsz a rajtrácson. Jól kell rajtolnom. Az autón nem fog múlni, tudom, hogy mennyire jó, ezért azt mondom, ha jó lesz a rajtom, még lehet esélyem egy jó eredményre. Nyilván jobb lett volna előrébbről rajtolni, de a versenyt holnap tartják, és azért előzni sem lehetetlen itt” – tekintett előre a Ferrari versenyzője.
Räikkönent végül arról is kérdezték, minek köszönhetően esett vissza csapata teljesítménye a korábbi hétvégékhez képest. „Szerintem ez inkább a körülmények miatt van. Nagyon szeles és koszos a pálya. Az egész edzés nehéz volt. Ráadásul a Mercedes itt mindig erős volt, és talán a Williams is képes volt többet kihozni az autójából az időmérőn. De a verseny holnap lesz” – magyarázta a „Jégember”.
/ts/
|