Ő lenne a Ferrari mumusa? Vettel után Räikkönent is megtréfálta Bottas
Három hete Sebastian Vettel, most Barcelonában pedig Kimi Räikkönen életét keserítette meg Vallteri Bottas a futam hajrájában. A remekül védekező finn és honfitársa küzdelmének ráadásul különös mellékzöngéje is volt.
Tudniillik éppen a Spanyol Nagydíj előtt váltak egyre hangosabbá azok a pletykák, miszerint a Ferrari a Williams tehetségében látja Kimi Räikkönen utódját. Noha az olaszokkal való előszerződés létét mindkét fél határozottan tagadta, Valtteri Bottas menedzsere Barcelonában elárulta, nem csak a williamses lehetőség érdekli őket, s finoman utalt rá, hogy érdeklődve figyelik, mi történik a Ferrarinál.
Barcelonában például az történt, hogy a régebbi aerodinamikai csomaggal versenyző Kimi Räikkönen alternatív stratégiájának, azaz frissebb gumijának köszönhetően a verseny hajrájában vészesen közelített a negyedik helyen haladó Bottasra. Csakúgy, mint Bahreinben Sebastian Vettel. 2007 bajnokának lendülete azonban ugyanúgy megtört honfitársa utolérésekor, mint a sivatagi pályán csapattársának. Bottas ismét bizonyította: higgadt, határozott és taktikus vezetéssel állja a versenyt a legnagyobb versenyzők ellen is.
„Fel tudtam zárkózni Valtterire, de valamiért a Williams autóit még nehezebb követni, mint a többieket. A verseny középső szakaszában a keményebb gumit akartam használni, hogy a végén a lágyabbal támadhassak. De nem sikerült. Mindannyian egy normális hétvégére számítottunk, de végül igencsak nehéz hétvége lett belőle” – mondta keserűen a honfitársával szemben alulmaradó Räikkönen a nap végén.
S hogy mi volt Bottas titka? Ugyanaz, ami három hete Vettel ellen is. „Bahreinre emlékeztetett, ahol Vettelt kellett magam mögött tartanom. Ugyanez volt a szituáció, csak rövidebb ideig. Egyszerűen ügyelnem kellett a jó kanyarkijáratokra, valamint arra, hogy ne hibázzak” – magyarázta a Ferrari életét megkeserítő finn.
Bottasnak annyiban ezúttal könnyebb dolga volt, hogy Barcelona talán kevesebb esélyt kínál az előzésre Bahreinnél. A finn viszont remekül is taktikázott, s még a lekörözésekből is előnyt tudott kovácsolni. „A célegyenesben és a hátsó egyenesben kellett nagyon vigyáznom. Ilyenkor úgy vezet az ember, hogy a köridői talán nem annyira jók. Ha a gyors kanyarokban közel kerülsz egy lekörözötthöz, sokat veszítesz. De minden helyzetből ki kell hozni a legtöbbet, és ha esélyed van DRS-t használni, akkor meg kell próbálnod (közel kerülni hozzájuk).”
A finn azonban nem csupán a lassabb riválisok segítségéből profitált – a háttérből Mercedes is hozzásegítette őt a negyedik helye megtartásához. „A Mercedes motormérnökei stratégiai szempontból remekül dolgoztak, így tudott védekezni Kimi ellen” – árulta el a Williams főmérnöke, Rob Smedley. „Nagyon jó munkát végeztek, és rendkívül sokat segítettek nekünk. Az utolsó kanyarban Kimi sosem tudott hét tizednél közelebb férkőzni, ahhoz viszont, hogy előzni tudj, legalább három-négy tizedre kell lenned. És segítségünkre volt az is, hogy zavaros levegőben kellett autóznia, valamint hogy a motort stratégiailag jól használtuk.”
Bottas nem is felejtett el köszönetet mondani német partnerüknek. „Hálával tartozom a Mercedesnek. Nagyon erős erőforrásunk van, enélkül igen nehéz dolgom lett volna” – ismerte el.
Mostani versenye újabb remek ajánlólevél volt a nagycsapatok felé. Hogy a Ferrari mit szólt Bottas teljesítményéhez, nem tudni. Maurizio Arrivabene ugyanakkor a közelmúltban hangsúlyozta, ha Räikkönen-utódra lesz szükségük, a fiatalok közül fognak válogatni. „Miért lenne szükségem Hamiltonra, ha van egy Vettelem ugyanebből a súlycsoportból? Akkor már inkább egy fiatal tehetséget választanék Sebastian csapattársának.”
/ts/
|