SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Tiltott trükk az üzemanyaggal – ezért gyengélkedne a Ferrari?

Miután a barcelonai időmérő edzést követően az FIA váratlanul szigorított vonatkozó szabályain, a paddockban máris azt beszélik, az üzemanyag-átfolyással kapcsolatos trükközés ellehetetlenítése lehet a Ferrari hétvégi visszaesésének az elsődleges oka…

Hová tűnt a Ferrari korábbi tempója? A kérdést sokan föltették a hétvége folyamán Barcelonában, hiszen már pénteken érezhető volt, hogy újítások ide, ígéretek oda, az olaszok ezúttal nem tudják annyira megközelíteni a Mercedest, mint a legutóbbi versenyeken.

A Mercedesnél elsősorban saját újításaik hatékonyságának tulajdonították előnyük növekedését. Nem váltak volna be a Ferrari fejlesztései? Túl sokat akartak egyszerre az olaszok? Maurizio Arrivabene szerint az adatok nem ezt mutatják. „A fejlesztéseink gyorsabbá tették az autónkat. De nem elég gyorssá” – állapította meg. Majd hozzátette, talán a spanyol pálya nem feküdt nekik igazán. „Barcelona talán nem ideális helyszín számunkra. De a negyvenöt másodperces hátrányunk egyértelműen túl sok. Most higgadtan ki kell elemeznünk, minek volt köszönhető.”

A Ferrari az időmérő edzésen 0,777 másodperccel maradt el a Mercedestől. Sebastian Vettel versenyen összeszedett 45 másodperce pedig azt mutatja, az olaszok a korábbi tendenciával ellentétben ezúttal semmit sem gyorsultak a versenyen a kvalifikációhoz képest. És hogy a különbségek növekedésének okát valóban náluk kell keresni, az is igazolja, hogy ezúttal a csupán kevés újítással előrukkoló Williams is közelebb került hozzájuk.

Vannak, akik szerint mindez már korántsem magyarázható pusztán a pálya sajátosságaival, s úgy vélik, talán az FIA benzináramlásra vonatkozó hétvégi szigorításai szorosan összefüggnek a Scuderia megtorpanásával.


A Mercedes áll a háttérben?

Mint ismert, a szövetség közvetlenül a szombati időmérő edzés után egy új iránymutatást küldött szét a csapatoknak, melyben arról értesítették őket, hogy a jövőben nem csupán 100 kg/órában maximalizálják az üzemanyag-áramlási sebességet, de annak egyúttal a 90 kg/órás érték fölött is kell maradnia.

Nem ez volt a szövetség első szigorítása idén. Charlie Whiting versenyigazgató már Ausztrália előtt értesítette a résztvevőket arról, hogy Kínától kezdve a korábban használt szenzoron túl egy, a rendszerben elhelyezett mérőeszközzel is mérni fogják a benzináramlást. A téli tesztek folyamán ugyanis a Ferrari állítólag egy, a szabályokat kijátszó megoldást próbálgatott, melynek segítségével a kérdéses szenzor előtt 100 kg/óránál nagyobb átfolyási sebességet, s ezáltal ideiglenes teljesítménynövekedést tudott elérni. Egyes csapatok úgy vélik, pár alakulat azóta is kacérkodott hasonló megoldás alkalmazásával.

A hírek szerint itt egy kvázi plusz tartályról van szó, mely a gázelvétel során hirtelen lecsökkenő benzinnyomás segítségével töltődik fel, hogy aztán amikor a versenyző padlógázt nyom, a felgyülemlett üzemanyag hirtelen szabaduljon fel, időleges erőtöbbletet biztosítva ezzel a kigyorsításnál és az egyenesben. Az Auto Motor und Sport szerint a megoldás révén az átfolyásmérő előtt rövid időre ezzel 105 kg/órára nő az átfolyási sebesség, mely öt másodpercen át biztosít plusz energiát az autók számára. Mindez a szakemberek szerint akár 0,3-0,4 másodperces előnyt is jelenthet körönként. (A trükk lényegéről bővebben itt.)

A német lap szerint az FIA szigorításának időpontja nem véletlenszerű volt. Úgy tudják, a spanyol időmérő edzésének első szakasza során a szövetség emberei az egyik Mercedesnél ideiglenes rendellenességre lettek figyelmesek a benzinátfolyás terén. A csapat később ezt elfogadható érvekkel meg tudta magyarázni – egyesek szerint viszont ez csupán egy trükk volt a részükről. „A legvadabb feltételezések szerint a Mercedes szándékosan lépte túl egy alkalommal a határt, hogy ezzel hívja fel az FIA figyelmét arra, hogy érdemes alaposabban is körülnézni. Valamint hogy megmutassák a trükközőknek, az FIA résen van” – írja a lap.

Feltűnően nagy volt a Ferrari hátránya a harmadik szektorban

Tény, Charlie Whiting közvetlenül az időmérő után, 15 óra 5 perckor, tíz perccel a leintés után küldte el az istállóknak a szigorításról szóló közleményét, melyben arra is felhívta a figyelmet, hogy hamarosan valamennyi autó üzemanyag-rendszerét alaposan átvizsgálják.

Noha azt az Auto Motor und Sport is kiemelte, hogy mindez egyelőre nem több puszta összeesküvés-elméletnél, azt ők is érdekesnek találták, hogy a Ferrari hátránya a hétvégén éppen a barcelonai harmadik szektorban volt a legnagyobb a Mercedesszel szemben – ott, ahol az említett trükköt alkalmazni tudják.

A plusz „tartály” tudniillik a pálya azon szakaszain tölthető fel, ahol a versenyző nem áll a gázon. Barcelona esetében erre a lassú kanyarokból álló utolsó szektor a legalkalmasabb. A plusz erő fölhasználására pedig a célegyenes eleje. Márpedig a Ferrari itt a hétvége folyamán jó fél másodpercet kapott a Mercedestől.

Tegyük gyorsan hozzá: mindez még korántsem jelenti azt, hogy ezen hátrányuk a trükk hiányának volt köszönhető. Egyfelől a szigorítás az időmérő edzés után történt, ám a Scuderia már pénteken is jóval lassabb volt az említett pályaszakaszon. Másodszor pedig más források állítják, idén egyetlen csapatnál sem mértek gyanús értékeket az átfolyás terén, s a szövetség sem gondolja úgy, hogy bármely résztvevő is trükközött volna „élesben”. Szigorításukat tehát nem csupán a gyanú, de a trükközés elkerülése is vezérelhette. Emellett pedig a vasárnapi verseny óta sem érkezett hír arról, hogy a szövetség bárkinél is bármi gyanúsra bukkant volna.

Ha a Ferrari bármikor is trükközött, s ezen megoldás hiánya visszavetette őket, az az elkövetkező futamokon vélhetően úgyis megmutatkozik majd. Addig pedig marad a puszta találgatás. A maranellóiak számára mindazonáltal Monacóra nézve nem túl jó előjel, hogy a barcelonai harmadik szektorban – ahol a hercegséghez hasonlóan leginkább a mechanikai tapadás számít – messze voltak riválisuktól…

/ts/

2015.05.11. 11:56, Andi Vissza a bloghoz
Még nincs hozzászólás.
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre