Autók és különbségek: A Ferrari más szint, a Red Bull azonban…
Két nap, két autó – Raffaele Marciello a barcelonai teszten saját bőrén tapasztalhatta meg, milyen különbségek vannak a Ferrari és a Sauber versenygépe között. Az olasz emellett szerdai balesete pontos okáról is beszélt.
Egy kisebb balesettel kezdődött a szerdai második tesztnap Barcelonában. A kedden még a Ferrarit vezető, ma viszont már a Sauberrel dolgozó Raffaele Marciello nyolc kör megtétele után elveszítette az uralmát autója fölött a hármas kanyarban, s a kavicságyba csúszva nekiütközött a pálya szélén lévő falnak. Ő sértetlenül úszta meg az esetet, autóját viszont több mint két órán át javították a szerelők.
Marciello a nap végén elárulta, a hideg gumik vezettek hibájához. „Elvesztettem az uralmamat a kocsi fölött és ütköztem. Szerencsére nem volt túl nagy a becsapódás, csak az első szárny tört el. Egyenletes tempójú futásokat végeztünk előtte, így a gumik hőmérséklete elég gyorsan lecsökkent, így még könnyebb volt kicsúszni. Meglepett, mennyire nem volt tapadás” – magyarázta az F1i.com-nak az olasz.
A Sauber az esetet követően némiképp módosított programján, ám Marciello így is teljesített 75 kört. Miután két nap alatt két autót is tesztelhetett, a Ferrari neveltjét a nap végén arról is faggatták, milyen különbségeket tapasztalt a Scuderia és a hinwiliek versenygépe között. „Mintha két eltérő kategóriát képviselő kocsi lenne. A Sauber küzd valamiért, a Ferrari viszont valami egészen másért. Tehát elég nehéz összehasonlítani a két autót, mivel két teljesen eltérő szintet képviselnek, de ez a legtöbb autónál így van. Remek kocsik, a csapat igazán keményen dolgozik mindenütt, és mindig próbálnak javítani. A leszorítóerő közti különbséggel nem könnyű, mivel sok időd nincs az alkalmazkodásra. De ma a balesettől eltekintve egész jól ment” – elemzett Marciello.
Az olasz mellett egy másik versenyzőnek, Pierre Gaslynak is megadatott, hogy a két nap során két eltérő autót vigyen pályára. A francia kedden a Toro Rosso, szerdán a Red Bull volánja mögé ült, ám tapasztalatai teljesen mások voltak, mint Marciellóé. „Őszintén szólva elég kicsi a különbség. Ami a köridőt illeti, nagyjából azonos tempóra képesek. Vannak apróbb eltérések, de a körülmények is nagyon hasonlítottak a tegnapihoz – csak a szél iránya változott. Most már valamivel több tapasztalatom van, azt is jobban tudom, mit csinálok. Sikerült javítanom a köridőkön, jobban vezettem, az autóval is elégedettebb voltam. Összességében minden jobb volt, aminek nagyon örülök. A két autó viszont nagyon hasonló” – magyarázta a fiatal GP2-es versenyző.
/ts/
|